snorig slemhinna,

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Shisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 726
S

Shisa

Hejsan, hur gör man för att få hästen såkallad frisk, en häst jag sköter är snorig i näsan men jag vet dock inte hur jag ska göra för att få det normala tillbaka!

Sv: snorig slemhinna,

Det beror ju helt och hållet på varför hästen snorar. Är det en infektion så krävs kanske en behandling (ring vet!), är det en sk allergisk bronkit så måste ni förbättra hästens miljö (och ev behandla periodvis). Tror det finns många trådar om det senare, sök på allergisk bronkit, hosta, kvickdrag osv.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 838
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10