Snorkiga svar

S

Spirelli

Hej
Ibland får jag en känsla av att man inte vågar svara på frågor för risken att få ett lite snorkigt svar av någon annan. Tonen är tyvärr lite nedlåtande iblan och det tycker jag är synd. Många av oss är faktiskt bara amatörer.
 
På de forum jag brukar hålla till på (islandhäst, avel, hingstar, datorer och så synpunkter och frågor och svar såklart) är det mycket trevlig stämning, men det gäller kanske inte alla forum. Själv är jag amatör på allt i princip, men är man ödmjuk och inte "störig" så är alla mycket vänliga tillbaka.

/Erica
 
Jag håller faktiskt med dig. Själv håller jag mig mest till forumchattarna, men de gånger jag har tittat in på de andra forumen har jag lagt märke till att vissa är riktiga besserwissrar. :eek: Men jag kanske misstolkar..
Vad jag också har märkt är att ofta när någon visar upp en ridbild ska många leka ridlärare och i detalj berätta alla fel personer som rider gör o.s.v. Och det är väl i och för sig okej, men många gånger hade nog den som visade bilden inte ens frågat efter andras expertkommentarer om ridningen..
 
Jo det känner jag igen.

Man blir ju lite stött när man försöker ge råd eller helt enkelt uttrycker sin åsikt och så kommer någon och dumförklarar en.

Alltför mycket sådant har gjort att jag inte svarar på en mängd trådar. Jag orkar helt enkelt inte med att tryckas ned i skrona utan anledning.

Men så finns det ju alla underbart trevliga människor också och de är jag evigt tacksam över! De som inte bara sätter sig på tävren utan läser det man skriver och sen faktiskt funderar över det.

/Madelene
 
Hej! Gud va glad jag blev när jag såg din tråd! Jag har nämligen
inte vågat skriva en själv! På de forum som jag är på är
det en taskig ton överallt! Man blir rätt så trött i längden!
Tack för att du skrev den här tråden! Det behövs fler som du! ;)
//Flizan
 
det finns alltid något som man kan förbättra i sin ridning?
 
Självklart. Men om man vill visa en bild på sin pålle och det råkar vara en ryttare med på bilden är det inte säkert att man vill ha en triljard kommentarer om själva ridningen.
 
Jag kan säga, att det är inte bara på bukefalos som man kan känna så. Lägger man in frågor, diskussionstrådar på nästan vilket hästdiskussionsforum som helst, så får man för det mesta inget svar alls eftersom vissa forum är för få utvalda, eller också ett svar som inte alls är på den nivå som man själv är, uppåt eller neråt i utbildning, kondition eller vad nu tråden handlar om... Så som sagt, det är inte bara här på bukefalos, man kan känna sig så emellanåt. Och själv tycker jag det är jättetrist, då vi kan lära oss MASSOR av varandra. :)
 
Ja, men som jag mycket riktigt har påpekat är det långt ifrån alla som lägger ut bilder för att folk ska bedöma ryttaren. En del vill kanske bara visa en bild på sin häst och får sedan både en och två elaka kommentarer..

Det kanske inte framkom så tydligt, men jag tycker såklart att det är okej att folk ger kommentarer om den som har visat bilden har bett om det (hur man nu kan leka ridlärare genom att titta på en bild)
 
det är nog lätt å klampa ner andra när ingen vet vem man är och vet hur bra man är själv, tyvärr

håller med om den dåliga stämningen, främst på senior nu på senare tid.
 
Det är absolut inte så att ni ska behöva gå runt o vara rädda för oss "stammisar"! :eek: :o

Det är inte meningen alls, men endel av oss är lite speciella... :smirk: :p

Ironi är något vi använder överdrivet mkt, iaf på Ungdomsforumet.

Ta inte allt så personligt! :):
 
Det är ju inte bara "stammisarna" som ger nedlåtande svar alltid. :crazy:

Håller för övrigt med om att man kan vara lite "rädd" för att ställa vissa frågor ibland. Fast jag tycker ändå att de flesta svar man får är bra svar som är värda att fundera över...
 
Man är faktiskt inte rädd för själva "Stammisen" utan svaret man får tillbaka! :mad: Om man vill ha svar på en fråga eller försöker hjälpa någon annan är det ALLTID någon som har skickar dummt och snorkigt svar tillbaka! Jag menar så klart inte dig nu, ;) utan alla som ger dom här svaren! Snälla! man kan faktiskt vara lite hyggliga mot varandra! :) //Flizan
 
Men även som "stammis" får man då och då snorkiga eller direkt elaka svar eller PM. Jag tycker inte man kan säga att just "stammisar" kan vara elaka. Snarare är det så att det finns en speciell, sorglig typ av människor som helt enkelt är sådana. =(
 
Men kär nån, just denna mentalitet är precis vad vi möter i samhället idag så varför ens tro att det skulle vara skillnad på nätet. Det finns alltid männiksor av alla dess slag, sådana som måste kritsiera till varje pris. Människor som inte har ett vänligt ord till övers för andra, folk som själva har så dåligt självförtroende att man måste klämma ur sig korkade saker till andra osv.

Men sen finns det ju även trevliga kategorier människor, jag tror nog att man måste strunta i vissa svar man får. Jag anser också att man måste låta bli att vara snarstucken, och INTE se allt som personlig kritik och här är nog det största problemet antagligen.

Lägger man in ett foto på sig själv ridandes, kan man ge sig attan på att ha bäddat för kritik och få även ta detta då. Visst är vi väl alla stolta över våra hästar och ser gärna att andra berättar hur fina det är, men sen kommer den där egon :devil: som alltid har ett kritiskt ord att dela med sig. Men tyvärr är det inget som någon kan göra åt, det bara är så. :cry:
 
Det är lätt att ta åt sig och tycka att någon låter nedlåtande om man inte får det svar eller den kommentar man vill ha - fast det inte alls är menat nedlåtande.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: Ponylove
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
782
Senast: Lyan
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp