• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ullebulle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 739
U

Ullebulle

Har en korsningsponny fjording/new forest som har börjat att snubbla väldigt mycket, särskilt i nerförsbackar. Vad kan detta bero på? :eek:

Sv: Snubblar

Min har haft snubbling som enda symtom när hon har haft kotledsinflammation.

Min förra häst började snubbla o då hade han erlichios (stavning?). Kollas upp med ett blodprov.

Det beror inte bara på skoningen då? Kanske har han/hon för korta tår, då brukar dom snubbla.

Våra hästar som varit snea i kroppen har snubblat mycket.

ring o rådfråga både vet och hovslagare, oftast sitter det någonstans där.Eller om du ofta ridit på jämt underlag och nu heltplötsligt börjat rida ex i skogen.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
433
Senast: animalasia
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 664
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 577
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka