Snurpe ska bli maine coon-ägare!!

snurpe

Trådstartare
Drömmen har gått i uppfyllelse! Denna lilla dam kommer inom kort att flytta hem till oss andra :banana:

Urgo, inte sant!? (hon till höger)

sv7hp7i1.gif

sv7hp7i2.gif

/snurpe
*överlycklig*

Sv: Snurpe ska bli maine coon-ägare!!

Helt ljuvlig !

MainCoonerna har lite ball uppsyn tycker jag !

HUr mår de andra katterna ? Tänker särskilt på Vitnos

De mår kanonfint och Vitnos är så duktig! Jag har ju hela tiden tagit det väldigt lugnt med henne, men oj så tuff och social hon har blivit. Och inte bara mot oss! (det är nästan roligast av allt). Hade de alla tre hos mina föräldrar medan vi var i Bulgarien en vecka, och Vitnos var framme massor och snackade med mamma min, åt mat ur hennes hand etc etc :D (och de träffas verkligen inte ofta).

/snurpe

Åh vad roligt!! MaineCoon är en mycket vacker ras, hade den inte varit långhårig hade jag nog haft en jag med :smirk: (alldeles för slö för pälsvård :angel: )

Hehe. Maine coonen ska ju ha en förhållandevis lätt sådan iaf :D

/snurpe

Ååååhh!!!

Var på kattutställning med sambon för ett par veckor sedan och såg denna underbara ras!
Vi hade båda fullständigt missat den innan!
De är vackra :love: :love: och mäktiga!!

Ocj jag är inte alls :( :mad: avundsjuk på dig ;) :)

Grattis, jag har oxå en här hemma...

just nu badar hon i hundens vattenskål :smirk:

Jag gillar också deras utseende, men är det sant att de gillar att bada?? :eek:

Om jag skaffar en raskatt nån gång i framtiden tror jag det blir en maine coon, ragdoll eller skogis. Vet inte så mycket om skillnader/fördelar/nackdelar mellan dessa tre just nu, men upplys mig gärna :)

Ja, det är inte omöjligt! Jag har tänkt att ställa ut henne, men vill lära känna henne ordentligt först. Men till dess har vi ju lite tid på oss :)

Ska bli jätteroligt, jag är helt grön på detta med utställning :o Blir att läsa på!

/snurpe

Hon har förresten redan varit på en utställning :) Kullen blev som helhet bästa kull semilånghår och fick ex1.

/snurpe

:love: :love: :love:

GRATTIS....

Sambon gillar dom grymt mycket...fast han gillar Sphynx och Rexar också... ;) :D

Det är inte så svårt. Speciellt inte i Örebro där det är assistenter som bär katten, matte/husse får inte bära.
Du kan säkert få hjälp av hennes uppfödare annars, med tips och råd. Eller fråga oss här :angel:

Vore kul att träffa dig och lilltjejen.

Min maine coon älskar vatten, du kan ju läsa mitt inlägg lite längre upp ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 288
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 044
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 863
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka