Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kingkong skrev:jag vet att sadeln inte är den bästa för häästen ... den ligger jättebra på häsen och passar och allt
Nja det där stämmer inte helt. Har man en häst som är helt platt över ryggen så finns det nog ingen bom sadel i världen som ligger stilla när man hoppar upp. Vi har en sådan donna i stallet just nu. Sadeln är utprövad och kollad av 3 sadelprovare, xxxxxvid i bommen och ligger bra MEN den snurrar lätt om det är en ovan som hoppar upp som segar sig upp i sadeln. Hon har helt enkelt ingen manke el ordentligt sadelläge:smirk:Diabolical_Kitten skrev:Jag förstår itne heller riktigt, har du alltså en sadel till som är en dressyrsadel?
Jag kan lova dig, sadeln passar INTE om sadeln snurrar.
Och det har inte med vikten att göra (isf uppsittningstekniken) utan jag väger 85 kg och när en sadel passar på min häst kan jag utan problem hoppa upp i den utan att den snurra.r Och jag har en rund häst...
skuggi skrev:Jag vet inte vad Diabolical_Kitten har för utbildning, själv är jag diplomerad sadelinprovare och jag håller fullständigt med i analysen. Så ja, sadelguru passar nog bra!![]()
Det är MÅNGA saker att titta på när man bedömder om en sadel passar.
Varför är inte sadeln den bästa även om den passar jättebra??kingkong skrev:nae har ingen teknisk utrustning för att fixa in bilder. jag vet att sadeln inte är den bästa för häästen. men så har jag en syntet dressyr också. den ligger jättebra på häsen och passar och allt men just när man ska upp så åker den runt. jag e väl för tung eller kanske ska prova en korrtare derssyrgjord. allså gjorden jag har sitter inte löst eller så men ändå.