Snygg och varm stalljacka

tuaphua

Trådstartare
Jag är på jakt efter en snygg och varm stalljacka. Den ska vara stilren, ha bra kvalitet och vara varm, det är mina krav. Pris är mindre viktigt.
Kom igen nu och lägg in bilder på fina jackor!:)

Sv: Snygg och varm stalljacka

Tack snälla för svaret. Jo jag har kikat på dem. Och hittade två stycken fina. Men jag vet inte om de varkar så varma. Jag tänkte iaf kolla in dem i butik. Synd bara att de var så korta. Då kommer man ju frysa om rumpan.:D
Jag är den mest frusna varelsen i världen, tror jag. :P

Pikeur Laurenzo, jättevarm, blir inte "för mycket jacka" om man har på den när man rider (stör en alltså inte när man rider, är väldigt känslig för sånt), och jag tycker att den är snygg! Har den i mörkblått. Finns i en illblå färg också, den gör ont i ögonen!

Annars tycker jag Musto Snugs är helt underbara! Tror de är dyrare, men är inte säker. Snygga och varma och man kan ha den på när man rider utan att bli irriterad!

Jag gillar Mountainhorses jackor - funktionella, snygga och de jag har har hållit mycket bra trots flitig användning. En sak som retar mig med MH är att tvättråden ofta säger 30 grader. Hur får man en riktigt skitig stalljacka ren i det?

Min gamla Kyra K var oslagbar, men den finns inte längre och de nya Kyra-jackorna fastnar jag inte alls för.. Förutom en herrjacka. :p Men visst är Kyra rätt små i storlekarna, så man kanske kan fylla ut en herr-XS ändå..?

Det blev en lång modell från Pikeur. Den är lång och varm och även vattentät och andas. Tycker jag verkar toppen!
Inte lika snygg som Kyrajackan jag funderade på. Men jag kommer iaf inte frysa om rumpan.:)
Ser ut såhär, fast min är i mörk beige/brun/khaki med mörkbruna små detaljer:
2030250g.jpg

Åh, den har jag provat, var såå mysig! :love:
Tyvärr var den alldeles för stor för mig. :(

Grattis till jätteskön och snygg jacka! :)

Då finns det någon fördel med att jag blev fet när jag var sjuk iaf.;)

När jag kom dit blev jag meddelad att det dessutom var rea på den. De hade bara inte satt ut det på nätet. Så där sparade jag nästan en tusing. Jag är supernöjd med min jacka. Den är SÅ skön!:love:

Om du vill ha en jacka du oxå kan rida i så tkr jag Börjes jackor e jättebra. Det är en kort modell, fleecefoder på insidan (faktiskt varm!) och finns i typ 3 olika färger (olivgrön, svart, beige.....) Billiga oxå.
Annars finns ju dyrare varianter av denna jacka från ex Equiline o JW.

Jag har oxå en jättevarm o go jacka från Hööks (en bra grej som hööks har!) Den är svart, lite längre modell o har pälskrage. Snygg, så man kan nästan ha den även utanför stallet!
Det är nåt år sen jag köpte den, vet inte om den finns kvar nu. Kostade kanske 800?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 673
Senast: Stergo
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 451
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
879
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023