Snygg uppsittningsramp?

107530570_3481364851894884_1066398410196905973_n.jpg

Kan man göra en variant där man fäller ner sista steget så att man har ett bord med bänk när man inte använder plattformen som påstigning? Har man fyrkantsjärn till stomme i den översta delen av konstruktionen borde det gå.
 
Jag tänker på de mjölkbord en del har som prydnad, det finns lite olika varianter om man googlar, som borde kunna gå med mindre modifikationer. Har man den typen av gårdsmiljö är de jättefina.
 
Det är två trappsteg på "botten". Syns inte på bilden.

Vill bara inflika att ingen av våra kunder var funktionshindrade och att just det kanske sitter mer i ditt huvud än någon som ser en ramp utanför ett stall.

Men var å en för sig vilken stil man gillar :up:
Nej det sitter inte i mitt huvud. Jag har funktionshinder men vill inte skylta med det och bli bedömd utefter det. Det är lätt att säga för någon som aldrig har blivit klappad på huvudet och idiotförklarad pga funktionshinder men alla vi som har det vet att det verkligen inte är någon höjdare. Om du visste hur många gånger jag har fått höra, "åh, men så bra att du kan sitta på hästen ändå" med medlidande min, idiotförklarande av mig som person och mentala klappar på huvudet när folk har sett min uppsittningsramp. Uppsittningsrampen är det första man ser av vårt hus. Just därför vill jag att den ska smälta in snyggt.
 
Jag tänker på de mjölkbord en del har som prydnad, det finns lite olika varianter om man googlar, som borde kunna gå med mindre modifikationer. Har man den typen av gårdsmiljö är de jättefina.
Det var en bra idé! Ett mjölkbord hade smält in otroligt bra! Ihop med @A_NN_A s idé om nedfällbart trappsteg hade det blivit toppen!
 
Finns det en ramp/uppsittningsblock så använder jag gärna den trots att jag inte har något funktionshinder. Tycker det är snarare smart och underlättar mycket.

På ett ställe hoppade vi upp från en mjölkpall, ett annat från en upphöjd vattenbrunn (denna var nog den bästa, framför allt för hästar som inte vill stå stilla), ett annat ställe fanns det en gjuten platå, ett annat ställe var det en bänk. Nuvarande stall har vi en flyttbar pall men skulle föredra något mer stabilt.

en mjölkpall kan man göra snygg och praktisk. Man kan ha lite snickarglädje för att göra den fin och även måla i en snygg färg.
 
Finns det en ramp/uppsittningsblock så använder jag gärna den trots att jag inte har något funktionshinder. Tycker det är snarare smart och underlättar mycket.

På ett ställe hoppade vi upp från en mjölkpall, ett annat från en upphöjd vattenbrunn (denna var nog den bästa, framför allt för hästar som inte vill stå stilla), ett annat ställe fanns det en gjuten platå, ett annat ställe var det en bänk. Nuvarande stall har vi en flyttbar pall men skulle föredra något mer stabilt.

en mjölkpall kan man göra snygg och praktisk. Man kan ha lite snickarglädje för att göra den fin och även måla i en snygg färg.
Ja så är det absolut och jag ber alla som rider hos mig hoppa upp från uppsittningsrampen för att spara på häst och sadel (och på de själva). Jag ser det som ett ofog det där när folk klänger sig upp på hästen men i mitt fall blir det jobbigt just för att folk när de ser en uppsittningsramp som ser ut som en uppsittningsramp klappar mig mentalt på huvudet och idiotförklarar mig och därför vill jag ha något som är snyggt. Mjölkpall blir det nog och då med gårdsnamnet på :)
 
Har också funderat på uppsittningspall och blev väldigt förtjust i mjölkborden som visas här. Jag ser gärna bild på din @TinyWiny när du är klar. :)
Vi har grönt på fönster och dörrar så hade smällt in bra med en grön uppsittningspall. Själv är vi så bekväma att vi nästan alltid sitter av på pallen dessutom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp