Snygga grimmor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 7 871
M

-moa-

Måste inskaffa nån lite frächare grimma till min pålle men hittar ingen jag riktigt gillar. (förutom Eskadrons fårskinnsgrimma men den hittar jag ingenstans förutom i grönt på ett ställe...har dom slutat med den eller nåt? )

Tänkte att vi kunde ha en grimm-tråd med snygga grimmor av alla slag :)

Bilder bilder gärna!

Sv: Snygga grimmor?

Jag tycker Schockemöhles grimmor är snygga! De har en fårskinnsmodell också :) Jag har en i Green Tea, den är supermjuk :love: och spännena känns inte sådär plastiga som de gör på en del grimmor...

Den här tråden känns meningslös utan bilder :D Återkommer när jag fotat lite!

Hakar på denna tråden då jag är på jakt efter en ny snygg lädergrimma o har noll inspiration.. Hoppas på många snygga grimmor i den här tråden :)

Wohoo :)
Ja jag har en från Schockemöhle, tyvärr inte den med fluff dock.

Håller med om spännen, jag gillar inte när dom är för klumpiga heller så dom är svåra att få på hakar i stallgången.

JAg som inte direkt har några snygga kan ju inte bidra med bilder då haha...den jag använder mest är en skankig gammal...nånting...som jag fick med från försäljningsstall med hästen, hel rutten haha.
Plus en helt utsliten lädergrimma haha.
Därav inspirations behov ;)

Har inga bra bilder men älskar min Treadstone lädergrimma, grymt mjuk o fin, tyvärr är min helt superanvänd så därför lite väl trött vid det här laget (fast älskad dock)

Den kan jag verkligen rekommendera, enda är väl att lädret är lite väl mjuk kankse för att hålla många år om man använder dagligen.
Men så är den ju ganksa billig också så helt ok då tycker jag.

Jag tycker Schockemöhles grimmor är snygga! De har en fårskinnsmodell också :) Jag har en i Green Tea, den är supermjuk :love: och spännena känns inte sådär plastiga som de gör på en del grimmor...

Den här tråden känns meningslös utan bilder :D Återkommer när jag fotat lite!

Jag tycker deras grimmor är sjukt snygga men fasen så tunga dom är!

Tunga?! Det har jag aldrig tänkt på... Jag ska ändå ta med köksvågen ut och väga mineraler, här ska minsann vägas grimmor också! :p

Jag måste hålla med lite om tyngden.
Spännen på båda sidorna av nacken är snyggt, men dom är ganksa tunga om man jämför med tex. min lädergrimma, o då är den ju ändå i läder.

Fast snygga är dom hihi men kan ju inte köpa samma som jag redan har (o den lyckades han ta sönder så är ju inte så snygg längre haha)

Equips lädergrimma har jag som transportgrimma, skitsnygg :love: Men grymt liten i storleken, jag vill egentligen ha ludd på i transporten (nos + nacke) men det är bara att glömma, gick när pålle var ung ;) Full sitter tajt, dock lagom tajt till transport, vill inte ha för rymliga där. Nån brun variant med mönstersöm och mässingsspännen på båda sidor nacken, och namnbricka med stam på såklart :D

Det är väl enda grimman jag riktigt gillar. Resten är billigare lädergrimmor som mest köpts för att slita på - en i stallet (svart Gekås), en tunn och lätt i sommarhagen med flyweil (märke på C nånting) och en rymlig att sätta fast hästen i utanför transporten på träning över tränset (rätt snygg faktiskt, och mjuk, brun med mönster söm från gekås).

Aj då då lär den ju inte funka för min stora pålle :(
Han är iof smal, men lång i ansiktet liksom så om den är tajt antar jag att den även är lite kort kanske.

Equipe har ju så mumsiga saker dock så den lät ju inte fel.
Jag har en jättefin från CWD, som såklart inte passar :(

Nej min är så dum i storleken, jag tog XFull för det vart bra på längden, men då vart den alldeles för bred för han är så smal.

Fast Schockemöhles storlekar verkar funka, även i träns tack o lov!
Dock är Equipe ocskå stora o bra i storlekarna i träns ju så konstigt att dom inte är det i grimmor :(

Jag tycker faktiskt Dyons dyg/läder grimma är väldigt snygg men är säkert fel i storlek den med :/
Men den skulle inte sitta fel.

Walsh har trevliga lädergrimmor tycker jag :)

Bra kvalité och fina, dock inte de modeller ser ut som en läderlapp bara...

Nu har jag vägt en massa :D

Den är bland de tyngre av mina vanliga grimmor, men 200 g lättare än den lättaste lädergrimman. Nu har jag iofs väldigt rejäla grimmor med dubbla nackspännen på de flesta.
Ca 600 g väger den :)

Och så klart glömde jag fota...

Svarta Farans snyggaste grimma från Three Crown Horseline
31679547.jpg

Jag köpte två grimmor nyligen, en röd och en lila. Den röda har min svarta häst och den lila har min bruna. Har tyvärr bara lyckats fota den ena :p

168431_10150123629715948_789510947_7620752_6230958_n.jpg

kommer dock inte ihåg vad det var för märke nu såhär på rak arm..

Oooo vad hurtigt att väga dom haha, intressant.
Jag måste ju väga dom jag har då o se.

Yggdrasil: oh vad flashig, kan tänka mig snygg på svart häst!

Mitrolle: hmm den såg ut att ha sådär bra form på sidan, där man sätter fast på stallgången.
Jag gillar inte när dom är svåra att haka på o av för formen är konstig.
Rött är ju mums på svart häst!

Jag har 2 mdeller på walshgrimman... Kan ta bilder imorgon.
EQL sålde lädergrimma som groomgrimma man kan sätta på och ta av underdelen. Den är toppen men frågan är m jag hittar den i röran just nu... Ska kolla.
Min Equipegrimma snoddes på hbgs djursjukhus. Var sådär kul...

Just nu har min häst en Lena Furberggrimma från hööks :)

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 486
Senast: Capybara
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Hajfisk
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
668
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 266
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka