Snygga grimmor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 7 871
Sv: Snygga grimmor?

Jag håller mig till Eskadron :) Tycker de tål väldigt mycket och det är alltid lika kul när de kommer med nya säsongfärger, lyckas alltid hitta något som faller mig i smaken :laugh:

2vamsnp.jpg

ngrlg3.jpg

2vla1rt.jpg

106enib.jpg

Oooh tvåan vill jag ha!!! Jag är sådär tråkig o vill hålla mig till typ marin/brun/beiga/svart i färg haha.
Varför hittar jag bara en endaste på nätet :( ? O den är grön.
Och är det riktigt fårskinn fortfarande på dom?

Krokodil: Cool! Kan tänka mig den på typ som Tobbe Larssons Frisier haha. Min pålle är för mesig för att kunna bära upp en sån snyggt haha

Jag lyckas aldrig hitta några snygga på nätet, köper alltid hos dom lokala ridsportbutikerna som lyckligt nog alltid har några på lager :)
Tvåan hittade jag dock på eurohorsemässan förra året hos en tysk utställare för ynka 150kr så håll utkik där om du ska dit i år! Och ja fårskinnet är äkta på alla grimmor :laugh:

Jag älskar med eskadrons grimmor, de är så jädrans hållbara och himla snygga. Sen gillar jag att de är lite mer "stabila" och inte så fladdriga liksom :)

My One brukar ha fina lädergrimmor tycker jag, från egna märket Capriole. Välarbetade och mjuka!

När det gäller haggrimmor så vill jag ha fast ludd... Förutom dom som har nämnts har Horze en fin brun med hästar på och tjockt ludd, Kavalkade har helt fårskinnsfodrade. Och Eskadron finns i massa snygga färger om du kollar i Tyskland.

*KL*

30204_394269425717_647330717_4619090_6108309_n.jpg

168181_483632175717_647330717_6485972_5031567_n.jpg

Mina hästar har den där hööks-grimman. Tycker den är snygg! Verkar vara rätt behaglig för hästarna att ha på sig också :)

Jeg synes newmarket-grimene fra Horseware er ganske fine da :)

Ellers har Eskadron grimer mer fåreskinn i 2010-2011-vinterkolleksjonen.

Eskadron, vanliga grimma, Schockemöhle och Horsewaregrimmorna (i newmarket kollektionen) tycker jag är bäst :) Smidiga grimmor med bra passform.

I hagen har han endast nylongrimmor eftersom att mitt monster älskar att gegga i leran, och det gör inte lädergrimmorna eller matte :devil: Det är mycket enklare att kasta in dem i tvättmaskinen än att smörja. :angel:

I transporten har han självklart lädergrimmor, fingrimmorna ;) Köpte en fodrad lädergrimma med vit enkel stickning, som jag fullkomligt älskar! :love:

Har tyvärr inga bilder...

Min Equipegrimma snoddes på hbgs djursjukhus. Var sådär kul...

Verkar vara bra på att slarva bort grejer där... :mad:
Mitt grimskaft försvann spårlöst. Inte flashigt på något sett, snarare tvärtom, men långt och bra och med rätt tyngd. :cry:

De frågade om jag ville ha hans man eller svans så det kunde de bemöda sig med att skicka. Grimman var tydligen borta redan då...

Jag har Horseware Rambo till min ponny och dom är suveräna! snygga bekväma och bra kvalitet!

usch vad jag känner mej tråkig, med en snart 3 år gammal grimma,som tappat färgen nästan helt,men som e hel ännu,praktisk obra.men tråååkig.byter inte ut den förrän den går sönder..
sätter in en bild nåndag.

*knapp*

Min finaste:
Lädergrimma, namnbricka, vitt foder på nos- och nackstycke, lackad på samma ställen :love:
img_1200_129058203.jpg

Schockemöhle i Green Tea, fast jag tycker inte färgen kommer till sin rätt här...
img_1199_129058124.jpg

Cheval, gammal goding :D
img_5659c_105169861.jpg

Sen har jag ett gäng till som jag är väldigt förtjust i :)

Nu har jag fotat min lila grimma med tillhörande häst också :D

163252_10150126492585948_789510947_7665808_6113391_n.jpg

Annars har vi massa Bucasgrimmor i olika färger som jag är mycket nöjd med. De är lätta och har bra spännen och allt sånt. Vi har inte grimma på i hagen utan bara när man leder till och från och vid skötsel.

*kl*

Jag har hittat en blå grimma från Hansbo. Passar min mörke pålle perfekt. Jag gillar färger, men vill inte ha med rörlig ring under hakan. Såg att Hööks hade många grimmor med fasta ringar i årets katalog, men annars har urvalet varit lite begränsat de senaste åren.

32045326.jpg

Det var en snygg färg på grimman. :)

Jag skulle vilja ha tag i en grimma som din, fast i mörkgrön och så en marinblå kanske. Vill ha en lätt grimma, och tycker att Bucas har skön kvalitet på sina grimmor, men de är ju inte ställbara i nosen, vilket jag vill ha. :(

Jag har en finntack grimma till vardags till Wille, gillar den verkligen men jösses vad den har töjt sig!
Först hade Apollo den på 3e sista hålet, sen fick jag flytta upp, och flytta upp och sen blev den förstor!
När Wille tog över den hade han också på 3e sista hålet och jag har fått flytta upp och flytta upp. Äntligen verkar det som att den slutat töja sig!

I sommras köpte jag en grimma för 80 kr på loppis som jag suktat efter i flera år. En riktigt gamal tjock lädergrimma, tycker den är helt fantastiskt vacker och kvalitén på den är ju något utöver det vanliga!!! Aldrig sett något liknande! :bow:

imgp0801_99724599.jpg

I övrigt så hittade jag en vidrigt snygg grimma på Lyck*s, om jag minns rätt så var den i marinnylon kombinerat med mellanbrunt läder. Minns inte vad det var för märkte, men den var helt galet snygg och det fanns ett matchande ledrep till. Tror bara grimman kostade 700 kr eller något och hade jag haft de liggandes och skräpandes utan behov av att användas för något annat så hade jag köpt den. Jätte fiiiin! *dreggel*

Okej, höhö ja va tvungen o ringa o kolla... den va lite dyrare än jag trodde :angel:
Grimman kostade 945 och grimskaftet 375
Märket var Dyon och så här ser skönheten ut

grimma_nylonlader_nacke1.jpg

grimma_nylonlader_nacke.jpg

(den är myyycket snyggare i verkligheten!! )

resize.asp

5940043-origpic-3fae27.jpg

5940043-origpic-c66977.jpg

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 486
Senast: Capybara
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Hajfisk
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
668
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 266
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka