Snygga grimmor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vendetta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 995
V

Vendetta

Letar efter en snygg grimma att kunna använda varje dag. Den bör alltså vara ganska hållbar, men jag är ändå ute efter något lite extra. Ska inte vara i läder. Priset spelar inte så stor roll men det är en fördel om den finns att få tag på via någon nätbutik.
Tacksam för tips! :)

Sv: Snygga grimmor

Bucas! har snygga, lätta grimmor som sitter bra. Fins i de flesta ridsportbutiker, och hos Bole (bole.se kankse?) om man vill ha postorder.

Jag har kikat på bucas och är lite sugen på deras svart/gröna grimma, men samtidigt känns det som om Bucas redan sitter på så många hästar?!

Jag har erfarenheten att Bucasgrimmorna hänger snett på varenda häst som har en sådan. Beror kanke på att "grimmtyget" är så lätt att spännena till nackremmen och käkremmen tynger ner den?

13883155.jpg

håller med alla andra...bucas...blå,gön,vitrandig. fick en sån grimma till min första häst i födelsedagspresent...hästen var då 10 år...när vi tog bort honom pga skada när han 16 år så hade han fortfarande samma grimma. dom håller å ser snygga ut hur länge som helst!!! ;)

Jag har en som jag tycker är hur snygg som helst, från H*rze! :love: Den är visserligen ganska tunn men färgen håller sig snygg och blir inte matt, och den har hållt bra för mig iaf. Dessutom kostar den typ 100 kronor bara :)

Jag tycker att Börjes har en som är riktigt snygg. Den jag tänker på är mörkgrön och ljusblå, och är fodrad med antiskav-foder vid nos och nacke. Den kostar 79.50 och har Art nr: 3005. Den är dessutom superhållbar.

Jag har fastnat för Hööks Cushion Tape! Mjuka med bra passform (för mina pållar iaf!). Lite begränsat i färger, de byter färger varje säsong. Jag har nog fem stycken i olika färger nu :angel:

Bucas :love: Jag har en beige jättesnygg till min pålle :love:

eskadon :) bättre hittar du ej :P

du har en länkad länk här ovan som säljer dem..

sån har jag också, och så en blå-grön till andra hästen.

men mina favoriter är såna med päls! :love: har två bruna med vitt ludd, en ljusblå och en marinblå med vitt (eller ja, naturfärgat) och en brun med brunt ludd. snygga och mkt sköna för hästen! finns många olika märker som har såna.. mina är från equitheme, capriol och willab.

Jag har en grimma från Horseware. den är snygg, har bra passform och mycket slitstark! Finns i många fina färger. Jag har en mörkrosa :)

kl

Jag gillar, precis som Ella_99 denna grimma av märket finntack.

Har beställt en i svart/vit också:D

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 279
Senast: ufot
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 218
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka