Snygga ridstövlar.

Tramptass

Trådstartare
För oss med lite kraftigare vader (och till kraftigare räknar jag inte er som kan ha normal vidd på stövelskaften)... Finns det eller är man hänvisad till graninge eller måttbeställning?
Har du några? Märke? Mått? Visa gärna en bild.

Sv: Snygga ridstövlar.

Jag specialbeställde ett par Cavallo. Tyvärr har dom kommit bort nånstans. :cry:
Underbara stövlar, som gjordes precis efter mina mått. Hela foten och benet mättes. Satt som gjutna. Kalaset slutade på nästan 6000:-

Har ett par Graningestövlar sedan flera år tilblaka, som jag oxå specialbeställde. Vad jag minns så kostade det inte något extra.

Jag har nu köpt nya shortchaps, bara för att jag inte hittar mina älskade Cavallo, (och nästan aldrig rider i Graninge). Fanns upp till XXL och väl tilltagna i storleken.

Shortchaps har jag men skulle vilja ha ett par snyggare stövlar till tävling än just graninge (även fast jag tycker att de är ganska sköna som vardagsstövlar). Sen är det ju det med måttbeställning...prislappen :crazy:

Jag hoppas du hittar dina cavallo!!!

JAg kan som sagt rekomendera Cavallo, om man anser att man har råd. Då det blev lite dyrt.
Med tanke på att jag fick allt sytt efter mig, så va det väl värt det.

Vad har du för shortchaps?

Ett par bruna, märket minns jag inte så det är nog inget "större" men ack så sköna! Tyvärr har de blivit lite för stora neråt foten typ där skon slutar så stödet är inte det allra bästa åt fotlederna längre men det går med ett par lite högre skor/jodpurs.

Cavallo är absolut ett alternativ att ha i åtanke. Jag sparar ju hellre några kronor och får ett par sköna ridstövlar än handlar billigare och nästan kan använda dom.

Senast ändrad:

Hur stora vader har du?
Jag har 40-42 runt tror jag och har MH stövlar, de passar perfa!
Sen har ju alla de mer exklusiva märkerna på stövlar måttbeställning, så det är ju bara att välja och vraka. :p

Cavallo har ganska många storlekar som inte är ordinarie, men som ändå finns utan att behöva måttbeställa. Kan ta lite tid att ta hem, men det blir ju ändå billigare...
Fast det beror kanske på hur bred vad du har:)
Men det finns vidare än 38 att beställa!

jag har hyffsat rejäla vader o köpte Cavallo Talent (deras billigare stövel), runt 2500 tror jag dom kostade. inte måttbeställda, men det finns i många storlekar och mina ben passade en storlek helt perfekt så! :bow:

annars har jag kunnat ha hööks stövlar och bland annat sarms tror jag det var.

Mountain horse har massor av olika höjder och bredder på de stövlarna som har scs3-systemet. Har du testat dom? De extra vida är rejält stora kring vaderna!

knapplån
När vi ändå har en stöveltråd uppe passar jag på att ställa en liten fråga.
-Exakt var på vaderna mäter ni för att få fram bredden?
Jag har fått för mig att man mäter på det "bredaste" stället, stämmer det? (Ja, jag är ruskigt okunnig när det gäller stövlar, rider enbart med shortchaps.)

Har surfat runt för att hitta någon försäljare med en pedagogisk bild (om hur man mäter) men hittar inget.

Förresten, en fråga till: - Om man mäter och ligger mellan två storlekar (barbent) skall man ta den smalare eller bredare?

Senast ändrad:

Ja, bredaste stället på vaden när man sitter med benen i 90 graders vinkel.

Jag skulle ta den smalare, stövlar blir alltid lite vidare.

Tackar!
Att man skulle sitta ner visste jag inte.

Jag får ta o mäta igen så beställer jag den smalare.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
514
Senast: Sirap
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
426
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka