snygga stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelie_r
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 560
E

emelie_r

Hej! Jag har tänkt köpa nya stövlar för träning/tävling till både dressyr och hoppning, och vill gärna ha lite tips på snygga läderstövlar av fler än expediterna i hästbutiken, eftersom dom är oftast bara ute efter att sälja produkter! =)

Sv: snygga stövlar

Mina MASCOT som jag fått (julklapp) från Börjes är med fusk-snörning, dregkedja och knapp i "knävcket", jättesköna, men dragkedjan ha dock gått sönder (har iofs haft dem i 1 år. vet ej om det är någon riktig ålder på ett par stövlar) men det är ju bara att laga ;)

Jag har ett par Sarm Hippique modell 600.

De har lite båge på utsidan men även snörning o dragkedja bak.
Passar nog mest till hoppning men helt ok även för dressyr tycker jag.

Jag skulle faktiskt rekomendera att prova å strunta lite i märket.

Problemet är att vi alla inte har samma model på våra fötter å våra vader. Å därför har olika märken olika former på vader.

Så även om du får kannon tips härifrån så är det ju inte hundra på att dom passar.

Så jag tycker du ska ta å gå ut å prova istället ;)

Parlanti har fina stävlar:love: Även Ingdams har kanonfina stävlar, har själv ett par M.Decima därifrån, men är inte billiga direkt,beror ju på vad du är ute efter...

fast du måste ju prova stövlarna för att se om de passar, om du har "normala ben" kanske du inte behöver måttbeställa vilket ju är skönt, annars måste du ju gå till en affär så de får ta dina mått...

Välj en stor affär som har många olika märken att erbjuda

Självklart måste jag prova stövlarna, men jag tar gärna emot tips för att slippa pröva 100-tals stövlar! :) Förmodligen kommer det sluta med att jag får måttbeställa i alla fall för jag har långa ben, men mina vader är så smala, så att för att det ska fungera måste skaften vara långa o smala och stöveln får ändå inte vara för stor i foten, vilket dom flesta stövlar jag prövat hittills har vart! Funderar på de här från Cavallo ----> http://www.lyckasridsport.se/talent.jpg
Men jag har inte prövat dom än, men jag tror att de går att måttbeställas!

jag har oxå ett par Sarm Hippique och dom e super snygga och bra:love: Mina har inte snörning fram så ja tycker dom passar precis lika bra till dressyr som till hoppning men dom finns även med snörning

Jag är helt kär i ett par stövlar som finns i hästaffären här där jag bor, med snörning och grymt mjukt skinn. Helt underbara! Dock rätt så dyra. Men vet inte vad det är för märke. Men dom ska jag ha en dag iaf ;)

Jag har ett par Ariat-stövlar och de är de bästa jag haft. Bekväma och snygga. Mycket bättre än de Sarm-stövlar jag hade innan. Vet dock inte om det går att köpa Ariat-stövlarna i Sverige, fast å andra sidan finns det ju affärer som säljer skor av det märket och de borde ju kunna ta hem stövlarna också.

Har även haft ett par Hawkins som jag gillade. Sarm gillade jag inte alls, inte speciellt bekväma, svårt att få blanka och dessutom rispade dragkedjan min sadel :mad:

Jag tycker att Parlantistövlarna är de snyggaste och skönaste du kan hitta, men de kostar ju därefter kan man ju säga :smirk: .

Cavallo, Equi Comfort, Sarm är också snygga och bra stövlar för lite mindre pengar.

Tror tyvärr de har gått i konkurs. Synd, gillar deras stövlar, har även ett par långa fina chaps som är ursköna att rida i.

ja alla cavallo går att måttbeställa, själv har jag så smala som det gick att få(måste ju kunna få ner foten också om man inte har dragkedja) Har själv ett par måttbeställa, håller sig fint i skick, ser som nya ut, men särskilt bekväma är de inte, får efter 5 år fortfarande skavsår så fort jag går en lite längre sträcka(stallet till ridhuset!!) Men sköna att rida i e dom ju,mycket bra stöd ger dom!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
22
· Visningar
948
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka