Snygga träns (för dressyr)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 177
C

ConnyPonny

Vill köpa nytt träns (eller ett jävligt bra begagnat) men vet inte riktigt vad jag vill ha. Tycker egentligen att rundsytt är snyggast men så har jag ett pannband som är sååå fint och då kan jag ju inte ha det på ett rundsytt. Så funderar jag på att köpa ett "vanligt" fast ett riktigt snyggt. Kan någon snäll ge mig någrda råd? Vad kör ni själv med?

Sv: Snygga träns (för dressyr)

Sliver:
000_0635.jpg

Guld:
000_0748.jpg

Avancerat! Men det är nog lite för pråligt för min kuse. Vet inte riktigt om jag skall ha med vit "bakgrund". Han har en stor bläs och då kanske det blir för mycket vitt? Det skall iallafall vara svart med "silverspännen"!

ConnyPonny skrev:
Vill köpa nytt träns (eller ett jävligt bra begagnat) men vet inte riktigt vad jag vill ha. Tycker egentligen att rundsytt är snyggast men så har jag ett pannband som är sååå fint och då kan jag ju inte ha det på ett rundsytt. Så funderar jag på att köpa ett "vanligt" fast ett riktigt snyggt. Kan någon snäll ge mig någrda råd? Vad kör ni själv med?
Hej conny
Jag har ett dressyrtränas av märket Dyón Glengordon svart med vita sömmar. mässingspännen cob om du är intresserad. använt i tre månader som nytt för 600 kr.

Jag köpte nyligen ett "hubertus classic", pullback nosgrimma. helsvart, riktigt läckert:d gav nåt på 700 det är väldigt bra kvallite -mjukt och smidigt, ganska bred nosgrimma,
klassiskt snyggt

håller med om hubertus classic.

Jätte bra träns, stilrent och inte super tjock eller super tunn nosgrimma. Lagom

Globus alldeles egna som bara heter globus är prisvärt och snyggt. liknar hubertusen. http://www.globussport.se

Just nu har jag ett halvrundsytt träns i mahogny till min svarta häst med bläs och ett Cliff Barnsby kandar svart med vitt under nos/pannrem och stålspännen classisct snyggt och stilrent!:love: :love:

lektra skrev:
håller med om hubertus classic.

Jätte bra träns, stilrent och inte super tjock eller super tunn nosgrimma. Lagom

Globus alldeles egna som bara heter globus är prisvärt och snyggt. liknar hubertusen. http://www.globussport.se

Globus och hubertus classis är grymt lika och kvalliten densamma tycker jag.
kollade iofs inte vad globus kostar....

kankse skulle köpt globustränset i stället eftsom jag har glubus clic sadeln! av ren fjollighet haha

Hubertus halv-rundsydda är sjukt snyggt, en ponny i stallet har det.
Annars har ridsportshopen.com fina träns till läskigt bra priser.
Mitt nästa träns blir ett Frank Baines, min häst hatar breda remmar och de tränsen är så himla fina.

Du ska inte ha vit fodring om hästen har stor bläs. Hubertus, OS, Passier och Döbert har bästa dressyrtränsen. Ett riktigt dressyräns ska ha bred nosgrimma och helst hakar till bettet.

Tex tränsen som rostad visar tycker jag har alldeles för tjocka och pråliga pannband, det ser ut som körträns ju! :p

Centaur skrev:
Tex tränsen som rostad visar tycker jag har alldeles för tjocka och pråliga pannband, det ser ut som körträns ju! :p
Du har visst aldrig sett ett kör träns. :mad:
Den första (den svarta ponnyn) är från Hööks. (inte pannbandet)
Den andre är ett riktigt dressyr träns (inte pannbandet).:smirk:

Håller med...
:bow: ¨
Jag tycker att det är dö snyggt!

Centaur: Så här ser ett kör träns ut:
420307.jpg

ta bort pannbanden då så man ser hur tränsen ser ut, svårt att titta på bilderna utan att pannbanden sticker en i ögonen ;)

Själv tycker jag att det är ganska tråkigt men helt svarta.
Det fulaste man kan ha tycker jag är svart och vitt. + det är ganska vandligt och det är tråkigt att vara som alla andra men svart och vita träns. Men det är ju från person till person..

passier och stübben har assnyggaträns..kostar en del men håller hela livet typ...

hudertus har oxå fina inte så dyra som ovan

jacson har oxå fina och BILLIGA träns,givetvis inte samma kavilte som ovan men mitt har hållit sig i fint nu i fem år och de använt varje dag nästan

du var inte så gammal va?
jag red enbart på mitt westernträns när jag var 14-15 år, sen blev jag äldre och kom på att less is more ;)

:rofl:

Det kan vara snyggt med dekor på pannbandet, men det får inte bli för kraftigt och för mkt.. Men tex Schumacher har många fina pannband som är lite glittriga men ändå diskreta.

Min ponny gick på ett brunt westernträns, ingen nosgrimma, nitar och pråliga spännen. Det blev sedan enbart ett rida ut träns ;)
Har kvar tränset, det är så underbart fint läder. Förhoppningsvis kan man väl skaffa sig en ponny i framtiden som ska ha det, ev. ta hem min lilla pärla.
http://community.webshots.com/photo/84090015/1084090432039980282dFvVJK
där är en bild, tyvärr syns det inte så bra, man ser dock flärparna på pannabandet som sticker fram från luggen :D

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
9 254
Senast: Dentaku
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 980
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V