snygga träns till stora hästar

Mirre

Trådstartare
varför ska det vara så svårt och hitta?
Samma med grimmor och i synnerhet läder.
Hitar man nån snygg så finns det bara ponny, cob och full:crazy:

Sv: snygga träns till stora hästar

Jacson har X-full. De har ju många rätt snygga träns till bra priser.
Alla återförsäljare har kanske inte X-full tränsen hemma men kan ta hem åt dig. Du kan se de flesta modeller på www.hippomarket.com eller på www.jacson.se

Bästa priser tror jag dock Lillhästen har www.lillhastenistav.se
(har köpt mitt därifrån)

Förövrigt är Jacson tränsen rätt okej tycker jag. Prisvärda, helt ok kvalité, ser ok ut osv.

Finns säkerligen fler tillverkar som har träns upp till XF. T.ex. Stübben, Hubertus (kan jag tänka mig) osv. men de flesta butikerna har väll mest cob och full inne, och vissa ponny. Men de kan som sagt oftast ta hem åt dig i större storlek.
Antar att det handlar om tillgång och efterfrågan!

Senast ändrad:

Ja visst är det irriterande? Och om man mot förmodan hittar något snyggt träns i xfull – så är det så gott som garanterat svart. :smirk: Jag har själv varit ute efter ett tobaccofärgat i xfull, men något sådant hittade jag inte, och det gick inte heller att beställa hem i någon affär jag var till...
Jacson finns ju, som finns både i brunt och svart, fast jag tycker de är lite tråkiga…
Sen så har Pariani en del modeller i xfull, men det är ganska så saftig prislapp på dom också.

Min häst har också x-full och jag håller med dig om att det inte finns så mycket att välja på. Mitt problem är att trots att jag hittat några snygga träns i rätt storlek så är nosgrimman ändå väldigt kort. Får alltid knäppa i första hålet. Det är ingen skillnad nästan på full och x.full. Den enda nosgrimma som jag kan knäppa längre in är från ett gammalt 70-talsträns i full storlek. där är nosgrimman längre. Konstigt. Men det kanske var vanligare med kraftigare huvuden då?
Om någon vet var man kan köpa en lös nosgrimma i x-full så är jag tacksam. (gärna en pullback så jag inte riskerar att nypa hennes "skägg")

Annars kan man faktiskt ta kontakt med en sadelmakare eller liknande som håller på med läder. Vi har ju sadelmakeri i skolan och där kan man ju göra t.ex. egna träns och hon som vi har i sadelmakeriet håller till vid Örebro travet och håller väll på mestadels med travutrustning. Men jag tror säkert man kan be t.ex. henne eller någon annan att göra ett eget träns.

Då kan man ju mäta och se så att man får precis den storleken man vill ha, rätt färg på lädret, och ja - precis som man vill att det ska se ut!

Jag har en jättestor häst som inte kan ha några normala träns utan jag fick specialbeställa ett Schumacherträns till hennne. Jag älskar det. Värt varenda krona. Otroligt bra kvalitet.

trns.jpg

jo fast hon på skolan ger jag inte mycket för faktiskt.
Min sadelgjord som jag gjorde gick spännena sönder på första gången jag spände den (var ju tur att jag inte hade suttit upp) trots att hon hävdade att dem skulle hålla:smirk:

Hej! Jag har haft hästar som krävt X-full och Kieffers träns i stl Full funka då de är STORA i sina storlekar!!!! Finns många fina modeller att välja mellan:love: Sabre tränsen finns i X-full hade ett sådant kandar.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka