Snyggaste läderskydden?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 397
S

SanchoPancho

Funderar på att införskaffa ett par schyssta läderskydd till tävling. De skall vara mörkbruna! Inte sådana oformliga som jag tycker att många är, som slutar för långt ner på senan, skall gå långt upp. Flippans skydd är snygga! Vad tycker ni?

Sv: Snyggaste läderskydden?

Dyon eller German Line tkr jag. De ska införskaffas nån gång i framtiden :p ;)

Jag har ett par skitsnygga mörkbruna skydd men de passar inte min fettishäst.. vet inte märket men ska kolla på dem.. italienska handgjorda jävlar :p

du kan ju pma ;)

Jag har ett par Pessoa, dom är väldigt snygga och mjuka. Men anv dom typ aldrig, så tänkte sälja dom. Jag rider ju nästan bara dressyr nu och då har jag svart sadel så det matchar inte, och tycker dom är alldeles för fina att ha i skogen så blir oftast veredus istället.

Sen tycker jag HG har fina skydd.

senskydd2bild.jpg

Equipe har ju några olika modeller, dehär tycker jag är snygga. Har dock inte känt på dem.
106078540124780ima.jpg

Devocoux skydd är riktigt fina, bra kvalité och passform. Finns både med läder- och neopreninsida. Matchande bakskydd finns också, både höga och låga.
Finns i nut (bilden) svart och mahogny

boucles1.jpg

Själv har jag dessa, fast bruna med vitt ludd. Är mycket nöjd med dem.

Har tidigare haft dehär, men de var ganska tunna och kändes inte som om de skulle gett så mycket skydd om benet fick en riktig smäll. Mina var svarta med fårskinn i, såldes för tag sedan, när jag bytte färg på sadeln
velcro1bis.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag var inne och kikade på Equipes skydd, de är snygga! Har ju en sådan sadel så det skulle matcha perfekt! Dock vill jag kolla runt tills jag hittar de finaste :)
Skall ha med läderinsida och lägga i löst fårskinn om jag rider där de inte blir skitiga.

Har också funderat på att köpa Germanlines ! Tycker om deras grejor.
Hittade en lädergjord där ifrån som var super mjuk också :love:

tycker de här Equipe skydden är deras finaste:
senskydd1bild.jpg

jag har de här Dy'on skydden, har inte använt dom så mkt men hittills är jag nöjd med dem :)
D291S(1).jpg

Dy'on och HG har många fina skydd
kolla på Equalityline, Equinet
HG's hemsida

Jag har Veredus med läderinsida. Visserligen är ju inte utsidan av läder, men de är bara sååå snygga o väldigt bra!!
Har bruna, klart snyggast :) Mina senskydd kostade 1125 på Charlies o bakskydden kanske 7-800 typ.

pro_classic_rear_marroneL.jpg

pro_classic_marroneL.jpg

Jag har likadana Dyon skydd som Svea08_ har men använder de inte speciellt ofta (lat och orkar inte smörja ;)) Använder Veredus istället.

Har redan Veredus med läderinsida, bästa skydden jag någonsin haft! Värda varenda krona! MEN läderskydd är endå läderskydd :)

Vill ha..... :angel:

Ponnyns gamla HG, som nu Lippen har i skogen, går snart inte att lappa längre....
Fast dom är nog runt 20 år gamla och mycket väl använda...

Jag ska inskaffa mig Pariani`s - med fårull på insidan och i ljus tabaccofärg så att dem kan matcha sadelen och tränset :)

HG's LYX-skydd (?) med läderinsida är helt underbara :love: Min kompis har haft sina i 4-5 år, och dom är fortfarande sjukt fina. Jättemjuka och i hur bra kvalité som helst. Dock vet jag inte om de finns i rätt brun färg.

Jag har svarta Kentaur skydd.. Nu slutar dom iofs så som du INTE vill att skydd skall sluta på mitt enorma djur.. :D Men på en häst med normala ben tror jag att dom sitter fin fin..
Hmm glömde kanske säga att dom e svarta med avtagbart ludd..=)

Jag har alltid velat ha "london"färgade läderskydd med avtagbart fårskinn..... :love: :angel:

Men konstigt nog så är det så att jag kan få rosa Geraskydd till alla fyra benen för mindre än vad ett par sådana lädersenskydd kostar... :confused:

Jag får ta och lappa dom gamla HGskydden en vända till... :crazy:
Det är ju egentligen inget större fel på dom,,bara ålder och slitage...

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 897
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 581
Senast: Edla
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 936
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett