Snyggt tak till vardagsrummet!?

Ä

Ängslig

Vart hittar man tak?

Vi hittar bara vitt trist.
Jag googlar och googlar utan framgång.
Sambon är shopping allergisk, därför vill vi kika på internet först och hitta något vi vill ha.


Vi har renoverat hela huset och nu är det bara tak till vardagsrummet kvar :D
 
Sv: Snyggt tak till vardagsrummet!?

Även om din sambo är shoppingallergisk så tycker jag nog att det är en bättre idé att köpa sånt material i en riktig affär. På så sätt kan ni få olika förslag och hjälp på plats. Det finns massor av snygga innertak och många olika sätt att göra det på.
Vi har ett innertak som är ådrigt, dvs plattor med "ådror" i. Det är jättefint och helt klart roligare än det släta vita. Man kan ju även sätta upp bjälkar i taket som en liten uppiffning. Halva timmerstockar i valfri färg tex. Panel i valfri färg (bets) är ju också snyggt.
Men det bästa är ju att åka runt till de byggvaruhus som finns där du bor så att du får botanisera fritt och även få ett hum om kvaliteten vilket är svårt om man köper på internet.
Alternativt åka runt själv (du, om din sambo nu vägrar) och sen ta reda på vad som du vill ha, för att sedan beställa på nätet. :)
 
Sv: Snyggt tak till vardagsrummet!?

Vi tänkte inte köpa det på internet, bara kika efter något vi gillar och se vart det säljs :D

Nu har vi iaf hittat ett tak som vi ska köpa. :banana:
 
Sv: Snyggt tak till vardagsrummet!?

Min morfar gjorde om sitt vardagsrum för ett tag sedan. Då målade de vitt sen satt de vita lister ca 50-100 cm, (vet ej exakta måttet), ut från väggen i en fyrkant eller rektangel beroende på hurdant vardagsrum man har.
Har ingen bild och hoppas någon förstår. Det är en billig lyxhet.
Jag har tagit det med det i bakfickan för att någongång använda det själv....
 
Sv: Snyggt tak till vardagsrummet!?

Jag tycker att vitlaserad pärlspont är hur snyggt som helst, men det beror ju lite på hur rummet ser ut.

Vi bygger hus nu och har satt vitlaserad pärlspont i hallen, arbetsrummet/gästrummet och i vardagsrummet (ryggåstak). I köket och på toan är det vitmålad pärlspont istället, också det mycket fint. I vårt sovrum har vi satt ett väldigt mysigt tak, nämligen vitvaxad råspont. Det ser lite gammaldags och lantligt ut och är supermysigt!

Generellt så tycker jag att det är snyggast med panel i taket, gärna ljust.

Vad hade ni hittat för tak?

//julia
 
Sv: Snyggt tak till vardagsrummet!?

Åh det låter fint!

Svar till alla:
Det blev ett enkelt, lite trämönstrat huntonit tak.
Inte så skoj, men det får bli så sålänge :)
Kanske fixar något tjusigare längre fram!
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
959
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 497
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
911
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 068
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp