Socatilsalva

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Blondie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 446
Sv: Socatilsalva

Vad nyfiken jag blev, har aldrig hört talas om Socatil förut. Efter snabb googling: Det verkar som Socatil är samma som Socatyl, bara olika tillverkare? Det borde väl isf vara samma karenstid, men det kanske är bäst att ringa till STC och fråga.

Socatil är samma som Sokatyl.

Numer ett licenspreparat som tillverkas i Italien.

Hur det är med tävlingskarensen har jag däremot inte fått fram faktist..:confused:

AM

Får ringa STC och höra på måndag. Borde väl vara samma som Socatyl, men bäst att kolla för säkerhets skull. Det är en riktigt bra salva. Återkommer med vad de säger.

Kontaktade STC's veterinäravdelning idag. En av medarbetarna där skulle fråga Stig Hägglund och återkomma till mig. Tyvärr missade jag att svara när hon ringde, men hon talade in på svararen att det var minst 96 timmar på Socatilen. Det hade varit intressant att veta hur man ska tolka det egentligen. Är ju ett ganska luddigt svar... :confused:

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: MayGrace
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 529
Senast: Syrax
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Unafraid
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur