social fobi

Men herregud, jag förklarade bara varför jag reagerade som du gjorde. Vill du lämna tråden så visst men du kan ju knappast bli sur över att jag inte håller med?

Jag är inte sur, tycker bara inte att jag behöver bevisa något för dig. Jag har lämnat en del förslag till TS baserade på min kunskap och erfarenhet - du har lämnat förslag baserade på din kunskap och erfarenhet. Räcker bra så för mig.
 
Som jag har förstått det är det vårdcentralen jag måste vända mig till i första hand, i alla fall i mitt län. Har jag fel får du gärna hänvisa mig rätt. För att lösa det på egen hand har jag liksom börjat inse att jag inte är kapabel till...
Jag tycker att det låter som en god idé :). Själv vände jag mig till Stockholms universitet där blivande terapeuter tar emot klienter för endast 60 kr/timme och var där en gång per vecka i åtta-nio månader.

Jag är totalt oblyg i vissa situationer med andra brukade ge mig väldig väldig ångest. För mig var det svårt att ta in att jag skulle kunna ha social fobi, jag var ju inte ens blyg?!, men ångesten sa ju något helt annat. För min del var det en lättnad att gå till terapeuten och få se att jag inte var galen, tokig eller hade något att skämmas för utan att jag bara av olika skäl hade ett problem som är väldigt vanligt och som man kan jobba med. Jag är inte helt symtomfri idag men det var heller inte målet, utan endast att jag skulle få rätt verktyg för att kunna hantera hur jag mådde. Min sociala fobi påverkade i otroligt hög grad mina studier, mina relationer och mitt liv så utan terapin vet jag inte var jag skulle vara idag, om ens vid liv. Idag är jag som en annan människa, eller snarare som mig själv igen, och det är en otrolig lättnad.

Hoppas du får bra hjälp. Du har inget att skämmas för och det finns inget som säger att du inte ska kunna få adekvat hjälp så att du slipper känna dig begränsad.
 
Jag är inte sur, tycker bara inte att jag behöver bevisa något för dig.
Givetvis har du inget att bevisa för mig :confused:. Du verkade sur mest på grund av din "nu lämnar jag tråden"-kommentar men är du inte sur är det ju finemang :up:
 
*kl*

Du kan också skriva en egenremiss till psykiatrisk mottagning på ditt sjukhus

Det här försökte jag...de tog inte emot den eftersom det saknades underskrift från antingen läkare eller kuratorn på VC. Sen att det inte finns en logik med ordet "egen" och en remiss från VC ..är något helt annat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: kolblakkur
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 239
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 119
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 044
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp