Bukefalos 28 år!

socialträna, någonfrivillig?

S

SomethingCorporate

Någon i närområdet Piteå som vill ställa upp med sin hund och hjälpa mig socialträna min?

Han är hemsk och det är inte alltid vi möter hundar på promenaderna så jag skulle hemskt gärna möta upp någon med en hund vi kan passera och träna lite.

Problemet är att han rent utav börjar bli lite aggressiv och allt började när grannens hund gjorde ett ordentligt utfall och grannen skrek åt mig att skynda förbi för han kunde inte hålla sin hund :eek:

På våra promenader möter vi inte så ofta hundar men när vi gör det är det skäller han och har även gjort något mindre utfall. :(
Idag kom en lös hund framspringaden och när jag försökte putta bort den andra hunden och hålla min lugn var det jag som blev biten och nu känner jag att detta är något jag måste göra åt NU

Så är det någon i närheten som har tid och lust att hjälpa mig och min hund?

Och folk får gärna komma med tips om hur ni tycker man ska gå tillväga på bästa sätt.
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Vad är det för hund och hur gammal är han?
När började problemen?
Vad har du gjort, hittils, för att försöka förhindra det?

Synd att du inte bor längre ner i syd, vi hade mer än gärna varit socialträningsredskap.
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Jag håller till i Öjebyn. Har två hundar, en som tycker att det bara är kul med andra hundar och en som tycker att andra är otäcka och därför skäller och har sig vid möten.
Nu sticker jag ner till Sthlm på fredag och kommer tillbaka på söndagen veckan efter, men när jag är här uppe så kan vi gärna träffas!
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Han är en american hairless terrier och snart 6 månader.
Vi har inte varit ute så mycket annat än på kissrundor tidigare då han är naken och vi har haft en smällkall vinter och före det hade han heller inga skor som funkade.
Det var ungefär 2 månad sen han blev "attackerad" och efter det har jag märkt att det varit lite si och så.
Men det är egentligen nu i veckan när vi börjat kunna gå på riktigt promenader som jag verkligen märkt av problemet då vi då hinner möta någon hund då och då.

Jag har bara tillrättavisat honom när det skett, ryckt till i kopplet och sagt nej.
Men jag känner att jag skulle behöva något mer av en plan av hur jag bearbeta detta.
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Om du inte redan gör så att du går mellan den mötande hunden och din hund, se till att göra det. Då blir det mer du som får ta mötet och inte din hund.

Med min griniga hund gör jag så att jag håller henne nära mig på sidan som är bort från den mötande hunden och sedan totalignorerar henne (om hon inte börjar morra och ha sig mot min unga hund). Vi traskar på som om ingenting händer och då brukar hon inte bry sig mer än att bara morra lite. (förut blev hon skogstokig om hon såg andra hundar)
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Det vore jätte bra om vi kunde träffas.
Har du tid innan du åker ner?

Jo jag försöker hålla honom på kanten så att jag ska vara mellan och det hjälper.
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Jag finns också i Öjebyn, är hemma hela dagarna så har tid precis närsomhelt om du vill träffas och socialträna.
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Om du är i Luleå någongång finns det en till kandidat ;) . Zappa är valdigt glad i andra hundar och brukar leka bra med de flesta.

Dessutom är jag rätt intresserad av rasen, så du får gärna höra av dig :)
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Saybia, har skickat ett PM åt dig. :)

Daff, det är ju inte så långt till Luleå det borde ju gå att ordna.
Alltid trevligt att träffa lite nytt folk också :D
 
Sv: socialträna, någonfrivillig?

Här är en till Pitebo:). Har en snäll strävhårsvorsteh på 2 år. Kan tänka mig att hjälpa till, har mycket hundägande vänner plus att vi är ett gäng som träffas och tränar i grupp varje vecka - på eget bevåg och alla är välkomna oavsett ras.

PM:ar dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 240
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 706
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 270
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp