socka och vante till den förfrusne

emlem

Trådstartare
Som rubriken säger så har jag förfrusit både händer och fötter,Dumma mig:crazy:

Har varma vantar men fryser ändå om fingrarna och riktiga urskur ybervinter ridkängor med världens fodring men fryser i allafall om fötterna om jag inte rör på mig konstant. Har provat vanliga strumpor, ullstrumpor, fleece strumpor, tjocka ridstrumpor (som gör att man fryser på sommaren:mad:) you name it.

Så nån som har bra tips på varma vantar som det går att rida/använda fingrarna i och varma strumpor som får plats i ett par skor:angel:

Sv: socka och vante till den förfrusne

Känner igen det där ;)

Jag använder Julas Fodrade arbetsstövel, en eluppvärmd sula i den, yllesockar och svärtmors raggsockor i ngt isländskt garn.
Då GÅR det inte att frysa om fossingarna!
Rejält stora är stövlarna med så det finns plats för mkt luft :d

Vantar så använder jag Hööks fodrade 3-finger handskar i skinn och sen en sån där liten "bryt-grej" som blir varm när man bryter den och lägger i varje handske då håller jag värmen under tiden jag rider :)

Nån som provat B* track vantar och strumpor med keramik(nånting) i? är de bra eller bara dyra och lovar för mycket?

Nån som provat B* track vantar och strumpor med keramik(nånting) i? är de bra eller bara dyra och lovar för mycket?

Japp jag har ett par tunna BoT vantar som man ska ha under vanliga handskar och en "fusk" polo...

De i vanlig bomull eller vad det är för 10kr i fyndlådan på City Gross är bättre...

Så näe jag tycker BoT är att kasta pengarna i sjön.

Gav produkterna till moster som har reumatism och hon märkte inte heller ngn skillnad...

Jag har också lyckats förfrysa fötterna, och min räddning är "värmepåsar". De finns både för händer och fötter, man klistar tex på dem på undersidan av strumpan. De blir varma, håller i ca 8 h. Funkar hur bra som helst!! Jag köpte mina från en jaktaffär, tror de kostade runt 10 kr/styck. Som sagt finns det även för händerna, men jag har själv inte testat dem. Tror säkert att de är lika kanonbra som fotvärmarna!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka