Bukefalos 28 år!

Söka bidrag för att gå en ridutbildning?

Hrannar

Trådstartare
Jag är intresserad av att gå en ridutbildning, och undrar om det finns några möjligheter att söka ex bidrag osv
Jobbar som ridlärare 30%, men känner att jag vill gå en utbildning för att bli just DIPLOMERAD ridinstruktör.
Jag har även ett litet företag vid sidan av där jag har behov av att bli diplomerad, dvs det gynnar mitt företag.

Bor på landet på gård och vet att vissa pratar om att man kan ha möjlighet till stöd om man är kvinnlig företagare på landsbygden, men som sagt jag vet inte vart jag ska vända mig och hur man söker för att få just bidrag....
 
Sv: Söka bidrag för att gå en ridutbildning?

Jag är intresserad av att gå en ridutbildning, och undrar om det finns några möjligheter att söka ex bidrag osv
Jobbar som ridlärare 30%, men känner att jag vill gå en utbildning för att bli just DIPLOMERAD ridinstruktör.
Jag har även ett litet företag vid sidan av där jag har behov av att bli diplomerad, dvs det gynnar mitt företag.

Bor på landet på gård och vet att vissa pratar om att man kan ha möjlighet till stöd om man är kvinnlig företagare på landsbygden, men som sagt jag vet inte vart jag ska vända mig och hur man söker för att få just bidrag....

Det borde gå under kompetensutvecklingsstödet tycker jag... Har en vän som är hovslagare som vidareutbildat sig med hjälp av det stödet, så det borde ju funka för dig också..... Det viktiga är att visa i din ansökan att du ha nytta av det i ditt företag, gör en uppskattning av att ditt kundantal kommer att öka med x antal personer, kolla konkurrensen, finns det fler som är som du nu, dvs lägre utbildade, då ha du sedan en marknadsfördel gentemot dom osv osv..... Gör din ansökan grundlig och försök visa på så många möjligheter som möjligt, som det är fördelaktigt för ditt företag. OBS... du behöver inte bevisa att du kommmer att få x antal kunder utan det är din uppskattning, och om du inte får det så behöver du ändå inte betala tillbkas stödet.....

Om det känns krångligt att söka stödet själv, så ta hjälp av Hushållningssällskapet, dom kostare en del, men du tjänar nog ändå på det.

När jag sökte stöd till makens företag skrev jag ansökan själv och HS hjälpte mig med en kalkyl, det blev bra. Hon tittade även på ansökan jag skrivit och tyckte den var jättebra.

Man ska inte vara rädd för att göra ansökan själv dom frågar om dom behöver kompletterande uppgifter.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 354
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 743
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 982
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 280
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp