Söka flera jobb på samma företag/myndighet

TinkerBell

Trådstartare
Hur skriver man eg bra ansökningar när man söker flera jobb inom samma företag eller myndighet. Jag menar, man ska ju motivera varför "just det" jobbet är ens drömjobb :meh: enligt alla förståsigpåare...

Jag har ju en grundmall som anpassas för olika jobb, men jag tycker att det är svårt nog att motivera varför jag söker "just det" jobbet, och ännu värre när det är frågan om olika jobb inom samma verksamhet! Det är inte så att man kan vara kräsen, liksom... Som arbetssökande är man ju tvungen att söka allt man öht kan tänkas klara av/kunna tänka sig att jobba med!
 
Jag tror ju att om man söker ett jobb som kanske endast kräver gymnasiekompetens jmf med ett annat jobb inom verksamheten som kräver högskole-/universitetskompetens så kommer AG att tycka att man, så att säga, söker vad som helst och inte bryr sig!? Vilket dock inte är sant i mitt fall.

Har en aktuell situation just nu enl ovanstående scenario... Vet inte riktigt hur jag ska tackla detta!
 
"Jag är väldigt intresserad av att jobba hos er och har därför sökt andra tjänster inom er organisation" kan vara ett tillägg längst ner i ansökan, om du nu känner att du behöver nämna det.

Var lagom ärlig i din ansökan. Att du kan passa för fler tjänster (och kan motivera det) är väl ingen nackdel?
 
Stick inte under stol med att du sökt flera jobb där utan skriv i stället varför du är intresserad av just den organisationen.

Jag sökte flera jobb på samma företag och det slutade med att vi tillsammans diskuterade fram vilken av tjänsterna som skulle passa mig bäst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 787
Senast: Wille
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag sitter i valet och kvalet om jag ska söka en tjänst som är utlyst eller om man bara gör bort sig... Tänk er såhär: Lite av ett...
2
Svar
21
· Visningar
1 702
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 128
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp