Söka jobb - hur påstridig ska man vara?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag fick i mitten av maj reda på att en mycket intressant tjänst på företaget där en av mina vänner jobbar, skulle bli ledig. Min vän erbjöd sig att vidarebefordra mitt CV till chefen då hon trodde att jag skulle passa fint.

Jag hörde av dem igen efter drygt en vecka, och de sa då att de valt att anställa någon på huvudkontoret nere i London istället. Jag sa att de gärna fick behålla mitt CV och ha det i åtanke för eventuella framtida tjänster, och i början av juni fick jag så ett mail där de bad mig skicka CV igen då de slarvat bort det jag redan skickat dem.

Jag tog detta som ett tecken på att de var intresserade av mig, och har sedan dess ringt två gånger (första gången två veckor efter att jag skickat in CV på nytt, andra gången tio dagar senare) för att höra mig för och se ifall det fanns några möjligheter för mig. Den enda kontakt jag har är HR-chefen som sitter i London och inte verkar ha jättebra koll på vad det är som eventuellt händer, men hon har varit väldigt trevlig och tillmötesgående de gånger vi pratat.

Sist vi pratade sa hon att VD:n hade en idé men att de inte hade hunnit diskutera den än, då de har extremt mycket att göra för tillfället. Vi kom överens om att hon skulle maila VD:n mina kontaktuppgifter med en gång, och be att han kontaktade mig direkt. Detta har nu fortfarande inte hänt, jag har inte hört något alls, och det har gått tre veckor sedan jag sist jagade dem.

Hur påstridig törs jag vara - ska jag ringa upp HR-chefen, som inte vet särskilt mycket om något, igen trots att jag vet att hon förmodligen inte kommer att kunna hjälpa mig? Kan jag be om VD:ns kontaktuppgifter, eller är det onödigt enträget? Bör jag tolka detta som ett "ring inte oss, vi ringer dig"-fall, eller bör jag jaga mer?
 
Tack för era svar! Jag glömde visst att nämna att det är ett skotskt företag det rör sig om, så det här med semestertider är inte riktigt relevant tyvärr då det inte existerar här på samma sätt som i Sverige (det är väldigt ovanligt att folk är lediga i mer än två veckor på raken, om ens det). Jag tar nog och lugnar mig lite i alla fall, ska äta middag med vännen som jobbar där på tisdag och tänkte be henne om råd :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 239
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi I snart ett år så har vi försökt komma til skott med juristen och banken efetr min fars bortgång. Dethar varit ursäkt, på ursäkt, på...
2
Svar
21
· Visningar
2 923
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp