Söker jobb

Jag har sökt ytterligare ett jobb jag inte är intresserad av. Sökte det bara för att det enda krav de hade var att man skulle ha b-körkort, kunna svenska och inte ha något i sitt belastningsregister. Jag checkade på alla punkter. Men jag är helt ointresserad av själva jobbet.

Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna hitta ett jobb man trivs med. Det verkar som om de flesta trivs med sitt jobb https://www.bukefalos.se/threads/trivs-du-med-ditt-jobb.1513494/#post-20052168

Men sannolikheten att jag själv skulle hitta något sådant verkar rätt liten. I och för sig så tror jag att min depression spelar in i det hela. Men ändå. Vissa jobb är helt enkelt ointressanta oavsett.
 

Jag som har förmånen att kunna välja måste ändå påstå att det inte går att få till samma känsla på egen hand som en större organisation kan erbjuda.
Jag gillar att jobba för känslan av att vara en del av något större oavsett om jag kör buss eller testar stora system inom telekom. Båda uppgifterna är dessutom kul helt fristående.
Därför så hävdar jag att lagom är bäst.
Det är balansen i livet som behövs.
Jag kan uppleva den känslan genom ideella uppdrag också. T ex att vara med i teater eller att vara funktionär på tävling.
 
Jag har precis hur mycket som helst att göra. Men jag orkar inte. Jag har inte problem med att sakna sysselsättning. Mitt problem är att komma igång och att orka genomföra något. Jag gör aldrig något för att jag vill göra det utan för att jag piskar mig till det. Och det suger.

Jag har aldrig upplevt att jag blivit bättre på att skriva genom att skriva. Jag har heller inte upplevt det motsatta.
Jo, men texten KAN leda till en inkomst, att ta hand om din trädgård, not so much liksom.
 
Jo, men texten KAN leda till en inkomst, att ta hand om din trädgård, not so much liksom.
Ja, det förstås. Att ta hand om trädgården är väl mer på det personliga och ideologiska planet.

Men jag har svårt att se hur mitt skrivande skulle kunna ge mig en inkomst i nuläget. Och att sätta mig och skriva för att jag "nån gång sen" ska få en inkomst av det, sporrar mig inte att ta tag i saken. Jag behöver ha moroten närmare än så.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 329
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 185
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag velar mycket fram och tillbaka, om jag borde söka jobbet eller inte. Det låter egentligen som ett riktigt lyxproblem (vilket det...
Svar
3
· Visningar
567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp