Sökes: Drömmar

Jag insåg idag att jag inte har några drömmar längre. Inget att se fram emot eller längta efter.

Såklart längtar jag efter att vara ledig, åka utomlands och min tågresa genom Sverige. Men det är inte sånt jag tänker på. Utan mer stora spännande drömmar.

När jag köpte Ariel 2008 drömde jag att hon skulle bli diplomsto, få föl och stamboksföras. Det uppnåddes 2010, 2013 och 2014. Sen drömde jag om fälttävlan och vi var på läger 2015. Sen gick liksom luften ur mig.

Nu har jag inga drömmar. Jag ser på mina hästar och har en vag känsla av att ”bara de är friska” så är jag nöjd. Jag ser på mitt jobb och är nöjd. Min lägenhet är också ett ”det duger bra, jag är nöjd”.

Hur hittar man sina drömmar igen? Eller försöker finna nya?
 

När jag själv kommer in i det beiga mellanmjölksläget så brukar jag snart tappa fart och engagemang och börja må dåligt och känna mig otillfreds. Så det beiga är - för mig - ett förstadie till sämre mående. Men jag har vänner som jag har pratat om det här med, och de är fullt nöjda med att vara i det beiga. Jag tror att man är lite olika där som person. Jag är rätt intensiv och passionerad av mig och åker ofta känslomässig bergochdalbana :angel: - men det är också den sortens liv jag trivs bäst med som person. 🤪
När jag börjar känna mig beige så har jag kommit fram till att jag behöver "ruska om mig" för att väcka mig ur det stadiet. Dvs göra nåt som är lite wild and crazy utanför min bekvämlighetszon... Det brukar hjälpa för mig. :) Men då är jag som sagt en person som vill leva passionerat och känslosamt.

Jag funderar faktiskt om det kan vara det omvända. Att det varit så oerhört mycket som hänt på alla fronter senaste tiden att det här är på nåt vis ett efterstadie till dåligt mående.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig tidigare råkat ut för någon ridolycka på det här sättet som jag gjorde nu, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 177
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För knappt ett år sedan så var jag på fullaste allvar på väg att säga upp mig från det jobb jag då nyligen hade börjat på. Orsaken var...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp