Sökes: ett OS-lag

Sv: Sökes: ett OS-lag

Varför inte ge några nya ryttare chansen att visa vad de går för? Vi har många duktiga ryttare i Sverige som tävlar på samma nivå som de tidigare nämnda ryttarna och som säkert skulle kunna representera Sverige i OS med strålande resultat! Vad tror ni andra?
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Varför inte ge några nya ryttare chansen att visa vad de går för? Vi har många duktiga ryttare i Sverige som tävlar på samma nivå som de tidigare nämnda ryttarna och som säkert skulle kunna representera Sverige i OS med strålande resultat! Vad tror ni andra?
Tyvärr tror jag inte det eftersom det till 80% beror på hästen hur man lyckas och 20% beror på ryttaren. Det är mao bra hästar som ska plockas fram och det är ju inte det lättaste
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Varför skulle inte en häst som går 1,60 med vinster och placeringar kunna prestera i OS? Vi kan ju se OS som en slags träning den här gången, om vi nu inte har de där allra bästa hästarna? Varför inte ge nya ryttare och hästar en chans att se hur det är i OS?
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Men hur många sådan ekipage finns det verkligen i Sverige? Sedan är det enorm skillnad på svårighetsgrad när det kommer till OS jämför med nationshoppningar och dylikt. Se bara hur svårt det var för sverige att behålla sin plats i Superligan... det är bara att inse att vi inte har den bredden på den alldra högsta nivån som krävs för att kunna VÄLJA ut ett OS lag.

Hur många hästar har vi i sverige just nu som kan gå över 160 och ibland högre hinder, totalt maxade på både längd och bredd över flera dagars tävlande? Ninja,Madick, Isaac...finns det fler just nu? Synd att inte Hip Hop är lite äldre och lite mer rutinerad.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Håller med, så många hästar kan det inte finnas. Men Svante då?? Har han inget material?
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Linda Heed, kan inte hon få chansen?
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Tycker nog att Jaguar Mail mer än väl har den kapaciteten att gå ett OS. Men sedan är ju frågan om han är färdig för det nu
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Vi kan ju se OS som en slags träning den här gången, om vi nu inte har de där allra bästa hästarna? Varför inte ge nya ryttare och hästar en chans att se hur det är i OS?
Vi skickar varken hästar eller ryttare till OS för att man ska träna :eek:. Det får dom göra någon annanstans. Man åker till OS för att ta medaljer, inte träna. Ska man till OS ska det vara sluttränat.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Jag håller med dig :bow:

Ett OS är verkligen ingen plats att träna på eller hämta rutin, det skall man ha innan man åker dit.

Det är lätt att knäcka unga hästar på just en så stor tävling som OS
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Jag håller med dig :bow:

Ett OS är verkligen ingen plats att träna på eller hämta rutin, det skall man ha innan man åker dit.

Det är lätt att knäcka unga hästar på just en så stor tävling som OS
Dessutom skickar förbundet inte iväg hästar o ryttare på ett så dyrt o avlägset "träningsläger" :angel:
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Linda har ju ingen häst som går stadigt i 160 klasser och går de största banorna. Har många fina som plockar placeringar i 150, men det räcker ju inte i ett OS.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Tycker nog att Jaguar Mail mer än väl har den kapaciteten att gå ett OS. Men sedan är ju frågan om han är färdig för det nu

Jo men är ju det, finns många fina hästar i sverige som man önskade var några år äldre så att de kunnat gå ett OS iår. Helena får helt en´kelt dela med sig lite av sitt hästmaterial:DBåde Conan och Erdblume hoppar ju som skjutsingen och är OS kvalade båda två!
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Cortus då? Han har ju gått internationella 1.60 förut, eller är inte han igång kanske? :confused:
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Vad hände med Magic Bengtsson egentligen, skadad? Har inte alls hängt med dom senaste åren känner jag.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Magic Bengtsson är såld. Kunde behövt den fina hästen, tyvärr är ju Peders andra hästar för unga, men har tydligen några fina som han tror mycket på.

Tänk vad fina hästar vi hade kunnat haft i Sverige, men klandrar inte ägarna som säljer...handlar om mycket pengar. Men tänk Casanova, Classic H, So What, Spender S, Magic Bengtsson:d
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Oj, hade helt missat att Magic bengtsson och spender sålda.
Man missar mycket när man säljer sin egen häst märker jag;)
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Nej Spender är inte såld, men rids ju inte av svensk ryttare längre, så är ju typ som att han är såld:D
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

hej. jaguar mail ska med i os tror jag. men peter eriksson är min mamma s storsyster s sambo. jag ska fråga min mamma s storsyster om hon vet det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard-Johnsson och Henrik von Eckermann var mer eller mindre givna OS-ryttare på förhand. Men att Rolf-Göran...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Namn som Peder Fredricson, Douglas Lindelöw och Malin Baryard Johnsson är reda klara för Göteborg Horse Show som avgörs i slutet av...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gymnasieeleven Tilda Lundin lever sitt drömliv som hästskötare. På skoltid. Och hon jobbar med de stora ryttarna. Nu hos Malin...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp