Sökes: ett OS-lag

Sv: Sökes: ett OS-lag

Är Madick-affären avklarad ?
Tycker det är sorgligt om Sverige skickar OS-representanter som har pågående tvister med sina hästägare, då syftar jag på Helena Lundbäck och Lotta Schults (om hon är påtänkt) med ägartvisten och doping historien. I ett OS representerar men väl Sverige man är ju en hoppsports- ambassadör.
Varför inte låta nya och unga förmågor som finns få visa sina framfötter, dessa är ju heller inte belastade med en massa "historier".
T ex Linda Heed borde väl vara en förträfflig representant för hoppsporten i Sverige. Hon kan, det har hon visat. Finns flera...
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Varför inte ge några nya ryttare chansen att visa vad de går för? Vi har många duktiga ryttare i Sverige som tävlar på samma nivå som de tidigare nämnda ryttarna och som säkert skulle kunna representera Sverige i OS med strålande resultat! Vad tror ni andra?


Jag håller med :P
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Spelar ingen roll hur mycket Linda H kan. Beror på vad hon har i stallet också..
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Tyvärr tror jag inte det eftersom det till 80% beror på hästen hur man lyckas och 20% beror på ryttaren. Det är mao bra hästar som ska plockas fram och det är ju inte det lättaste

Vad baserar du den statistiken på?? Dt gamla talesättet i fälttävlan säger att ryttaren betyder 3/4 och hästn 1/4.

Personigen skulle jag nog mer tycka 50 50.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Varför skulle inte en häst som går 1,60 med vinster och placeringar kunna prestera i OS? Vi kan ju se OS som en slags träning den här gången, om vi nu inte har de där allra bästa hästarna? Varför inte ge nya ryttare och hästar en chans att se hur det är i OS?

Nä... OS är OS och det är ingen lekstuga, eller träningstävling heller för den delen. Träna får man göra hemma, till OS ska bara de bästa.
 
Senast ändrad:
Sv: Sökes: ett OS-lag

ja men visst har linda hästar som kan gå 160...det tvekar jag inte på. men ställer mig tveksam till hur långt hästarna räcker på dessa höjder och i ett OS som är det största och tuffaste du kan rida. Tror inte Linda heller skulle utsätta sina hästar för det om hon inte anser dem vara mogna. Har ju faktiskt inte gjort så många bra resultat i större 160 klasser ännu.

Som andra skrivit innan, vi ska inte skicka ekipage som går in och river halva banan och är där för att "lära".
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

ja men visst har linda hästar som kan gå 160...det tvekar jag inte på. men ställer mig tveksam till hur långt hästarna räcker på dessa höjder och i ett OS som är det största och tuffaste du kan rida. Tror inte Linda heller skulle utsätta sina hästar för det om hon inte anser dem vara mogna. Har ju faktiskt inte gjort så många bra resultat i större 160 klasser ännu.

Som andra skrivit innan, vi ska inte skicka ekipage som går in och river halva banan och är där för att "lära".

Tänk på att i OS så kan hindren ligga på upp till 170cm
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Det var knappast grannens fjording han satt upp på.
Har inte hästen kapacitet är det kört.
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Nä, tvärtom! Tänk bara när Todd satt upp på en häst han aldrig ridit o vann Badminton!

Tja Mark Todd är världens bästa ryttare så att jämföra honom med gemenemang är ganska löjligt.

Dessutom så är de hästar han gjort så på varit några av världens bästa hästar och det är inte heller jämförbart.

Frågar du Mark Todd själv så säger han exakt samma sak dvs 75% häst resten ryttare! Har tränat för honom själv och hört honom säga just dessa ord
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Tja Mark Todd är världens bästa ryttare så att jämföra honom med gemenemang är ganska löjligt.

Dessutom så är de hästar han gjort så på varit några av världens bästa hästar och det är inte heller jämförbart.

Frågar du Mark Todd själv så säger han exakt samma sak dvs 75% häst resten ryttare! Har tränat för honom själv och hört honom säga just dessa ord

Så du kallar OS ryttare för gemene man...?!:eek:
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

kl på alla

Jag tror faktiskt inte att ryttarna som inte är i eliten vill starta sina hästar i OS.
Det är väldigt lätt att knäcka en häst, speciellt om den kanske är något år för ung...
 
Sv: Sökes: ett OS-lag

Vi skickar varken hästar eller ryttare till OS för att man ska träna :eek:. Det får dom göra någon annanstans. Man åker till OS för att ta medaljer, inte träna. Ska man till OS ska det vara sluttränat.

Ja och förutom det är det knappast många mindre tränade ryttare som planerat in ett OS...OS är ju ändå oftast bara en dröm för ryttare nånstans långt borta, fatta vilken nervositet om man kommer i sista minuten och ska försöka göra ett bra OS :crazy: Men förstås, man måste ju börja nånstans :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard-Johnsson och Henrik von Eckermann var mer eller mindre givna OS-ryttare på förhand. Men att Rolf-Göran...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Namn som Peder Fredricson, Douglas Lindelöw och Malin Baryard Johnsson är reda klara för Göteborg Horse Show som avgörs i slutet av...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gymnasieeleven Tilda Lundin lever sitt drömliv som hästskötare. På skoltid. Och hon jobbar med de stora ryttarna. Nu hos Malin...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp