Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sömn

Tror att det helt enkelt är för att de vet att om inte de går upp så går mamman upp.
De sover räv helt enkelt, och efter ett tag stänger de av barnljudet eftersom att de vet att de slipper.

Hos oss är det lite avstängningsknapp tror jag.
För när jag jobbar kväll och sonen vaknar, så är pappan där på två röda (sonen hinner aldrig skrika upp sig) (har själv sett detta då pappan inte visste att klockan var så mycket att jag var hemma) men vet han om att jag just är hemma sover han som en stock :smirk: ....
 
Sv: Sömn

Ah!Då är männen avslöjade alltså!Dom sover inte, dom ids bara inte...Suck!
Min sambo vaknar aldrig för telefner å sånt nästan å när han väl gör det är han så förvirrad så han slår upptaget eller så, har hänt att han pratat med väckarklockan :crazy:

Kanske inte bra å skaffa barn med en sån då jag planerar att dela arbetet på nätterna så de inte bara blir en förälder som aldrig får sova...
 
Sv: Sömn

Jag måste bara skriva att jag verkligen beundrar er alla som är vakna nätterna igenom å sköter era barn!Tänk att inte få sova på 4 år!! :eek:
Det borde finnas utmärkelser för sånt ;)
 
Sv: Sömn

Som tidigare förslag, pröva att ge "rejäl" mat på kvällen, vaknar han ändå, prova att ge lite vatten, de kan helt enkelt vara törstiga oxå, men försök att vänja av med nattamat, annars kan det bli en vana som är svår att bryta.
Se till att du får sova ordentliget ett par timmar innan du sätter igång med några sova hela natten kurer för det kan krävas ork. Pappan eller någon annan kanske kan ta bebisen ett par timmar så du får sova helt ostörd? Jag orkade inte ens så länge som sex månader.... redan efter tre månader gick jag och la mig sju i gästrummet, elins pappa fick mata henne en gång med flaska och sen kom han och väckte mig vid tre tiden så jag fick ta över, då hade jag fått sova ialla fall åtta timmar helt ostört och var ganska så utvilad. Så klarade vi oss ett par veckor tills matningen och ammning äntligen fungerade! Om du inte kan koppla av i samma hus som bebis, åk bort, ta in hos grannen eller dyl. Barnet kommer att överleva och du får sova, sen orkar man nästan allt igen! ;)

Hur man får ungarna att sova hela natten finns det miljontals knep, vi klarade inte fem minuters metoden, för efter två minuters skrik spydde hon ner hela sängen... Anna wahlgrens metod gillade jag, men inte elin, hon blev mer och mer vaken ju mer jag buffade... Det som till slut har fungerat är att sjunga för henne en stund så hon kommer ner i varv och ibörjan satt vi brevid men sen kunde vi sjunga lite och sen gå ut. Men som sagt det finns ett antal knep till så gå på din egen magkänsla när du är utvilad!
 
Sv: Sömn

chrysler skrev:
Jag måste bara skriva att jag verkligen beundrar er alla som är vakna nätterna igenom å sköter era barn!Tänk att inte få sova på 4 år!! :eek:
Det borde finnas utmärkelser för sånt ;)
Fast jag är ju inte vaken hela nätterna :D sover barn så sover jag.
Fast ibland kan det vara hunden eller katten som gör nåt så man vaknar, typiskt.
 
Sv: Sömn

Kan bara säga att jag är nöjd de nätter min son bara vaknar två/tre gånger. Sista veckan har han vaknat varje timme... Men han ammas bara och somnar om som tur är. Jag har honom brevid mig i sängen så det går, men inte mer.
Kolla in Anna Wahlgrens hemside, där finns tips och metoder. Namnet och .com.
 
Sv: Sömn

Håller helt med din analys. Kunde ha skrivit det själv...
 
Sv: Sömn

Hmm, jag ammade alltid i sängen så jag somnade om :o Jag lade mig på sidan så åt lillen, vaknade till när det var dags att byta sida.

Många gånger tror jag det är lite trygghet/närhet det handlar om oxå.

Men för att avvänja honom vid att vakna på natten så gav jag lite större måltider innan sovdags, fullkornsvälling, barnmat mm.

Jag hade nog oxå tur, för jag tyckte inte det var något problem direkt eftersom jag inte behövde gå upp ur sängen utan bara ändra ställning lixom.

Ändå ammade jag fullt och arbetade heltid (med travhästar)
 
Sv: Sömn

Vissa barn är bara så att dom vaknar av och till på nätterna. 2-3 gånger hade jag tyckt varit "lite" när min tjej var liten. Hon åt 5 flaskor välling/natt, hade kolik i 10 månader och när koliken äntligen var över så fick hon astma = lite nattsömn. Hon hade dessutom en period som hon var vaken ett par timmar i sträck varje natt och lekte i sängen. Henne hade jag hos mig i sängen varje natt fram tills det hon var 7 år. Hon hade ett stort behov av närhet och sov bäst tillsammans med mig. Enda rådet jag kan ge är att försöka ge kraftigare mat typ gröt eller välling på kvällen och ev ha den lilla hos dig i sängen. En del barn känner sig lite "otrygga" i egen säng.

Mia.
 
Sv: Sömn

Såklart du sover några timmar, jag menade bara att inte få sova en hel natt på flera år, det måste vara rätt påfrestande :crazy:
 
Sv: Sömn

:bow: Tack för alla råd och tips!! :bow:
Jag ammar delvis. Han får välling morgon och kväll och ett mål gröt eller pure på dagen.
Är oxå inne på att fylla magen på lillstrumpan så att ska sova mer på natten. Men han får barai sig 150ml välling högst åt gången. Och om han äter oftare på dagen en vad han gör, så tröttnar han på mat och matvägrar i stället.
Har funderat på att man kanske ska vagga han till söms när han vaknar på natten, men vill inte ta upp han ur spjälsängen. Och sover han i våran säng så vaknar han ännu oftare och vill tutta.

På bvc frågade jag igår och hon sade att man bara kan låta bli att ge han mat när han vaknar. Och att han efter ett tag kommer att aceptera detta. Men tycker det låter lite strängt att matvägra han. Hans lilla mage låteer ju som en båtmotar på natten ibland.
Vad tycker ni? Någon som provat detta?
 
Sv: Sömn

och så kan pappa gå in och trösta den veckan Ni ska vänja av med ammning på nattetid.
Mina barn var dubbelt så gammla när jag la av helt med ammning. Men om jag inte minns fel så vaknade båda runt 5 och ville ha en slurk. Men när vi skulle vänja av med nattmål, så tog min sambo den delen. Dom visste ju att hans håriga bringa inte gav nått. Pojken var lessen 3 nätter, och flickan några dagar till.
Ditt barn är ju lite yngre med det känner nog skillnad på dina bröst och pappans.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Sömn

Stackars dig själv har jag haft tur när det gäller min dotter , när hon var 1 månad sov hon sin första hela natt och efter det var det inte många gånger hon vaknade på nätterna. :bump:
 
Sv: Sömn

Det var ju detmed att gubben ska vakna oxå. Men han har lovat att försöka. Det är ju alltid något :D
 
Sv: Sömn

Som sagt, spetsig armbåge i sidan väcker bra....

Skulle aldrig själv acceptera att min man inte vaknade. Lycka till!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 556
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 987
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 355
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp