Sofia Ek stämmer Helgstrand efter hästköp

Märkligt ändå om Q ska typ vara struppipare och lyckats rada upp en sån meritlista som han faktiskt har med flera olika ryttare innan han kom till Sofia. Varken Quarton eller Belantis har för övrigt tävlat sen de kom till henne enligt equipe. 🤔
(Varför jag nämner det är för tex att när Belantis såldes skrevs det bland annat på Eurodressage att han skulle fortsätta i sporten.)
 
Kanske en bra ide att närvara vid besiktningar osv när hästar köps så man vet vad man köper. Och framförallt inte låta hästägarens egen veterinär besiktiga hästen.
 
Jag kanske är en obotlig pessimist men jag tittade efter datum när hon hade köpt dessa hästar, hittade tyvärr inga i artikeln. Blev nämligen lite misstänksam att det dyker upp nu samtidigt som det stormar kring Helgstrand.
Två väldigt dyra hästar (som tydligen inte ens tävlats sen inköpet?) och så dyker detta med Helgstrand upp... vissa personer skulle passa på att försöka få tillbaka lite pengar 😅

Jag säger inte att jag tror att Helgstrand sålde friska hästar. Jag har ingen koll på den delen men har inte svårt att tro att han inte gjorde det, är bara lite misstänksam.
 
Ang veterinären är det inte konstigt att han har använts. Jonas har varit landslagsveterinär och är mkt kunnig på sporthästar. Det är lätt att kasta honom under bussen bara för han samarbetat i många år med Helgstrand. Ska bli spännande vad rätten kommer att anse.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En besviken hästköpare stämmer säljaren, en privatperson i Nyköping. Enligt stämningsansökan har hästen flera allvarliga fel. Köparen...
Svar
0
· Visningar
1 078
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den danska dressyrryttaren Andreas Helgstrand har fyllt på i stallet. Det är den 11-åriga GP-hästen Akeem Foldager som har köpts in...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Sofia Nelzén från Skövde jobbar sedan november hos danske dressyrstjärnan Andreas Helgstrand, och bloggade i vintras om livet...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 530
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Bra torrfoder
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp