Soft supreme Dressyr

Sv: Soft supreme Dressyr

Varför vågar du inte det, verkar tyda på viss missnöjdhet i mina öron.. kan du inte pm'a mig då?

Men det är väl mer att hon vill höra vad andra tycker utan att de påverkas av vad hon skrivit innan. Som jag uppfattat det iaf.

Förresten så tror jag att båda trådarna på dressyrutrustning rök till slut. Först den med bilderna och sen den andra när den blev jättelång och gled ifrån ämnet.

Jag fick en snedsydd och jag fick mina pengar tillbaka. Inga problem. Provade den lite och den var för liten i sitsen, plus lite andra gejer som jag inte tyckte funkade så bra för oss. Hade jag trivts med den hade jag fått en ny i större storlek, men jag valde pengarna tillbaka.

fick du alla pengar tillbaka + full frakt?
vad köpte du din sadel för?(kr alltså)

Det enda jag inte fick tillbaka var frakten tillbaka till henne. Men det kostade bara 130 kr så det kändes bara dumt att bråka om!! Men hade jag inte vart nöjd och sadeln var felfri hade jag ju inte fått några fraktpengar tillbaka alls. Så lite tur i oturen var det allt!!;) Har för mig jag betalade 6500+ frakt och expeditonsavgift.

Men du har ju haft din så länge nu, så du lär väl inte få dina pengar tillbaka?:confused:

okej, jag anmälde att min var sne en månad efter att jag fått den, det är enligt svensk lag(konsumentverket) det som räknas, sen att hon BAD mig vänta tills nya sadlar kommit in(som jag ev kunde byta mellan som aldrig kom) är ju en annan femma det är ju inte mitt fel.

hon vägar tyvärr ge mig mina pengar tillbaka.

Jag fick alla pengar tillbaka, även för frakten, inga problem alls. Fick erbjudande om att köpa en annan sadel hon hade till ett lägre pris men jag ville inte utan rider nu med bomsadel iaf.

okej det var ju snällt...köpte du din ny för 6500kr med?

konstigt att hon är så olika mot olika personer.

Ja jag köpte den ny för 6500 kr och kanske var det för att jag sa till direkt, den var ju helt uppenbart sned och hon kunde direkt skicka tillbaka den till sin tillverkare. Jag vet faktiskt inte men hon var iaf väldigt trevlig hela vägen, ja förutom att hon blev lite ledsen på mig när jag la ut bilden på den snea sadeln fast det kanske inte är jättekonstigt...

okej, jag anmälde att min var sne en månad efter att jag fått den, det är enligt svensk lag(konsumentverket) det som räknas, sen att hon BAD mig vänta tills nya sadlar kommit in(som jag ev kunde byta mellan som aldrig kom) är ju en annan femma det är ju inte mitt fel.

hon vägar tyvärr ge mig mina pengar tillbaka.

Jag kan tycka att det inte är rimligt att anmäla att sadeln är sned efter en månad... varför väntade du så länge?
Det sista förstod jag inte.. skulle du få en ny som fortfarande inte kommit?

Lite allmänt, nu verkar det som att ÅF för åtminstone två olika märken alltså skickat ut sneda sadlar??
Jag tycker det verkar jättemärkligt.
Som återförsäljare tycker jag att det är otroligt viktigt att kontrollera alla varor innan de går till kund. Det blir ju bara dyrt att ta dem tillbaka sedan... :crazy:

Har det varit tydligt att sadlarna varit defekta direkt, eller har det kommit fram vartefter man använt dem?

Jag kan tycka att det inte är rimligt att anmäla att sadeln är sned efter en månad... varför väntade du så länge?
Det sista förstod jag inte.. skulle du få en ny som fortfarande inte kommit?

ja på komnsumetverkets hemsida står det att kunden skall höra av sig till tillverkaren inom 2 månader helst men man kan reklamera en vara inom 3 år tydligen.

jag anmälde den inte direkt eftersom jag inte SÅG att den var sen, hur lätt är det att se det om man inte är van vid bomsadlar, jag trodde inte en bomlös kunde vara så sne så jag märkte det inte först den låg jättebra på hästen men en dag upptäckte jag att den var sne framtill + lättade på ena bossan baktill:crazy:
sån TUR var så upptäckte jag det men det finns säkert folk där ute som fortfarande rider med desssa snea sadlar utan att märka det:cry:

ja hon sa då till mig att om jag väntade lite så skulle en ny leverans komma med nya sadlar...min häst är extremt kort i ryggen så jag behövde ha en extre kort..
det kom ingen sadel till mig, när leveransen kom sa hon att ingen i min str kommit med(hon hade kanske inte beställt någon) och då sa hon att om jag väntar lite till så kommer det ännu en leverans. m.m så höll det på...
sen fick jag nog.

Ja, vad tror du? Motivet till varför du inte får lämna tillbaka sadeln? Vore det inte bättre att föra den diskussionen med återförsäljaren än på Buke?

grejen är att jag pratar med henne men nu har hon slutat höra av sig:crazy:
tänkte då fråga er här om ni råkat ut för samma sak.

Lite allmänt, nu verkar det som att ÅF för åtminstone två olika märken alltså skickat ut sneda sadlar??
Jag tycker det verkar jättemärkligt.
Som återförsäljare tycker jag att det är otroligt viktigt att kontrollera alla varor innan de går till kund. Det blir ju bara dyrt att ta dem tillbaka sedan... :crazy:

Har det varit tydligt att sadlarna varit defekta direkt, eller har det kommit fram vartefter man använt dem?

håller helt med dig, väldigt konstigt att sätta sitt rykte på spel och skicka iväg snea sadlar för ja, de var uppenbart snea från början,

när jag har sadeln en vecka var den en kompis till mig som påpekade att mitt framvalv såg konstigt ut, jag lade konstigt nog inte märke till det så men upptäckte det ju senare när jag tittade nogrannare...min sadel var nog inte bland de värsta men dålig nog för att skada en häst.

finns de 2 ÅF? inte bara för soft supreme eller?

Jag menade två ÅF, Lovisaleonora fick ju en defekt ST Dressur av ÅF och tydligen har några fått sneda Soft Supreme av denna ÅF. Detta är ju två olika ÅF..fast inte av samma märken.. :crazy: vad snurrigt det blev, men du fattar hur jag menar?

Två företagare som tydligen inte kollar sina varor innan de skickas till kund.
OK om varorna skickades direkt från fabrik till kund, men så är det ju nog knappast.

Om du har påtalat felet och har rätt enligt konsumentverket är det bara att du hör med dem hur du går vidare för att få pengarna tillbaka.

okej tack så mycket för informationen.

du menar att 2 olika sadelmärken har skickats ut från 2 olika ÅF till 2 olika kunder och båda sadlarna var defekta?!

man vet aldrig det kan vara så att de skickas direkt från tillverkaren eller iaf aldrig packas upp.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
346
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka