Softshell ridbyxor

NilaD

Trådstartare
Har ett par Mountian H softshell, varma och sköna men väldigt ostretchiga. Funderar därför på att investera i ett par Pikeur softshell. Då dom ej finns att prova i närheten utan det blir att beställa osett vill jag kolla att det inte blir samma sak med dessa. Alltså hur är det med stretchen i Pikeurs softshell?

Sv: Softshell ridbyxor

Jag har Pikeur och tycker de är helt underbara. Har dock inte jämfört med just MH men tycker att Pikeur känns mycket mjukare än de andra jag kollade på. Jag har iaf inte tänkt på att de skulle vara ostretchiga. Iofs har jag dem i en storlek större än normalt, tycker det blir varmare när de inte sitter för tight.

Jag har Pikeur och tycker de är helt underbara. Har dock inte jämfört med just MH men tycker att Pikeur känns mycket mjukare än de andra jag kollade på. Jag har iaf inte tänkt på att de skulle vara ostretchiga. Iofs har jag dem i en storlek större än normalt, tycker det blir varmare när de inte sitter för tight.

Kan bara instämma med dig.

Jag har oxå Pikeur softshell och tycker väl att dom är sköna men dom är absolut mindre stretchiga än vanliga ridbyxor. Dom har blivit bättre när jag har använt dom ett tag. I början tyckte jag att dom var hemskt stela.. Vet inte hur MHs softshell är så där kan jag tyvärr inte jämföra.

Jag har både MH och Pikeur men har inte hunnit rida i Pikeurbrallan än. Tycker inte MHs är ostretchiga, inte så jag tänkt på det i alla fall. Kan göra en dragtest sen!

Hej,
jag har ett par Pikeur som nu är inne på andra eller tredje säsongen.

De är fantastiskt sköna och varma i rusket :). Särskilt stretchiga tycker jag nog inte att de är, mindre än vanliga ridbyxor. Men de är inte stela på något sätt, mjuka och följsamma.

Är en svensk 40, har dem i strl 88 vilket fungerar alldeles utmärkt!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 848
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 163
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 000
Senast: Mli
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka