Soja - i olika former?

Inelin

Trådstartare
När jag red på ridskola för tio år sedan fodrade de med soja. Det köptes in i hinkar och var gult och kornigt.

Idag var jag på Granngården och skulle köpa soja till mina hästar. Butiksbiträdet frågade om jag ville ha flytande på dunk eller i peleterad form. Och där stod jag som ett frågetecken för jag hade ju min bild om vad soja var.

I vilken form köper ni soja? Vad är bäst/ billigast/ :confused:
 
Flytande?? Kanske de har "matsoja" också? Det du vill ha är sojamjöl.
 
Aha! Tack! Då ska jag fråga efter sojamjöl. Tack förresten för hjälpen för ett tag sedan med foderstat till mina små shettisar. Hälsar Inelin.
 
Och hur ser soja-mjölet ut? Det soja jag köpt på Granngården är små små "gul-vita korn" som lätt smular sig, för att beskriva det på något sätt.... :crazy:

/R
 
Skillnaden är ju stor på olja och mjöl, oljan innehåller ju nästan bara fett (energikälla), mjölet ger mkt protein! Antar att det är mjölet du vill ha?
 
Jag var på Odal i dag och köpte soja och det fanns bara i pelletrerad form förr så var det typ som mineralform fast med lit större klumpar men det smakar :) lika!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag tänkte köra ett nytt upplägg i form av en bloggliknade dagbok. :D Jag kan börja med att presentera mig själv. Jag heter...
Svar
9
· Visningar
1 838
Senast: Morces
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: monster1
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 255
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp