caradan

Trådstartare
HUr mycket kan man börja med att ge då man ska vänja i det?
Jag har tänkt att ge 300gram/dag i slut ändan...
 
Har inte hästen ätit soja förrut brukar jag börja med 1 msk. Det räcker för att hästen ska reagera om det visar sig att den är överkänslig (har varit med om en häst på alla år som varit överkänslig). Sen ökar jag lite i taget. En giva på 300g skulle jag vara uppe i på en vecka, är det mer så försöker jag få till det på 2v.
 
Han har ätiti soja förr men det var ca 2 år sedan men då visade han inget.
Jag har blandat i 1 dl idag i fodret (blir ca 4,5 dl när det är 300gr)är det för mycket då kanske?
 
Hejsan,

Jag ger 3 dl per dag, vet faktiskt inte hur många gram det blir. Mitt halvblodsto behöver det för att hålla hullet.


mvh
Madde
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
913
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys? Finns det något substitut man kan köpa som håller...
Svar
9
· Visningar
489
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp