• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Mallory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 667
M

Mallory

Nu vet jag inte om jag har lagt det här i rätt forum. Men jag försöker...

Utanför stallet så har bonden även höns, och han ger dom soja i "korniga" bitar. När jag skulle stänga stalldörren som är lite "knepig" så stack min lilla häst ner huvudet i sojan och börja käka.

Tror ni det är farligt för honom? Han åt väl 2"tuggor" av det. Men jag tänkte eftersom att det har legat ute och (jäst)? :confused:

Sv: Soja:/

jäser soja?

nej jag tror annars inte det är farligt 2 tuggor är inte så mkt, är han vädigt känslig kanske han blir lite lös i magen.
Min häst får 1/2 kg sojamjöl varje dag.

Sv: Soja:/

jäser soja?

nej jag tror annars inte det är farligt 2 tuggor är inte så mkt, är han vädigt känslig kanske han blir lite lös i magen.
Min häst får 1/2 kg sojamjöl varje dag.

Nej jag vet inte om det jäser , just därför ett frågetecken efter...
Jag tänkte eftersom att hönsen har ätit av det så kanske det kan va nån slags sjukdom, han har inte reagerat på det, inte blivit lös i magen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 858
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 191
Senast: SandraM
·
Hästvård Idag hände något riktigt otäckt, och det kändes som att en kär vän skulle lämna oss. Min vän M släppte ut sina tre hästar idag, de...
Svar
19
· Visningar
3 019
Senast: Agrimonia
·
S
Foder & Strö Hej. Jag måste fråga, ja har en häst som blir stirrig av havre vi bestämmde oss för att ge honom korn istället och han blev genast...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Sanna4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II