Söka hjälp för snarkning

Erik01

Trådstartare
Är det någon som har sökt hjälp och vård för snarkning? Hur gick det till och blev det bättre?
Min pojkvän snarkar väldigt högt. Det hörs ut i trapphuset, in till grannar och står man utanför huset så hörs det.
Han har tidigare innan han träffade mig sökt hjälp då han tycker det är ett problem. Både att han är rädd för att störa men sen har han förstått att det inte är bra att snarka. Men fick då höra att det bästa är att han först går ner i vikt så det jobbar han på. ( Och jag på min) Läkaren på vårdcentralen menade att de först vill att han blir normalviktig och slutar röka innan de inleder behandling.

Men jag undrar om någon har tips till dess? Både för att han ska slippa snarkandet men också för mig.
Med risk för att låta ego förstör detta min sömn totalt. Även om jag lägger mig i ett annat rum med stängd dörr så har jag svårt att somna. För många år sedan åt jag sömntabletter och det har jag fått börja med nu igen. Sover dock dåligt ändå och jag gillar inte tabletter då min kropp klarar mediciner väldigt dåligt.
Just nu löser vi detta genom att bara ses någon natt ibland. Men vi vill egentligen bo ihop och kunna åka på semester. Men då skulle jag inte kunna sova alls.

Så.. har någon blivit bättre av behandling? Eller andra förslag och ideer?

Är det någon som har sökt hjälp och vård för snarkning? Hur gick det till och blev det bättre?
Min pojkvän snarkar väldigt högt. Det hörs ut i trapphuset, in till grannar och står man utanför huset så hörs det.
Han har tidigare innan han träffade mig sökt hjälp då han tycker det är ett problem. Både att han är rädd för att störa men sen har han förstått att det inte är bra att snarka. Men fick då höra att det bästa är att han först går ner i vikt så det jobbar han på. ( Och jag på min) Läkaren på vårdcentralen menade att de först vill att han blir normalviktig och slutar röka innan de inleder behandling.

Men jag undrar om någon har tips till dess? Både för att han ska slippa snarkandet men också för mig.
Med risk för att låta ego förstör detta min sömn totalt. Även om jag lägger mig i ett annat rum med stängd dörr så har jag svårt att somna. För många år sedan åt jag sömntabletter och det har jag fått börja med nu igen. Sover dock dåligt ändå och jag gillar inte tabletter då min kropp klarar mediciner väldigt dåligt.
Just nu löser vi detta genom att bara ses någon natt ibland. Men vi vill egentligen bo ihop och kunna åka på semester. Men då skulle jag inte kunna sova alls.

Så.. har någon blivit bättre av behandling? Eller andra förslag och ideer?

En bekant har opererats med bra resultat. Dock återkommer snarkningarna när han går upp för mycket i vikt eller om han druckit alkohol.

Öronproppar? Hörselkåpor?

En bekant har opererats med bra resultat. Dock återkommer snarkningarna när han går upp för mycket i vikt eller om han druckit alkohol.

Öronproppar? Hörselkåpor?
Aha.. bra att höra att någon blivit hjälpt.
Tyvärr hjälper inte öronproppar. Jag vet inte hur...men ljudet av snarkningarna lyckas på något sätt gå genom väggar och öronproppar etc. :D

Jag kan tillägga att min käre pojkvän sitter med här när jag skriver så att ingen tror jag vill lämna ut honom. Jag sa att Buke är en bra sida att få hjälp på..
Så han bad mig pröva..
Så upp till bevis.. Buke :D :rofl:

Men jag undrar om någon har tips till dess?
En quick fix är att tejpa ihop munnen med vanlig kirurgtejp innan han lägger sig så att han inte kan öppna munnen. Det kanske är lite obehagligt i början, men man vänjer sig snabbt.

Jag snarkar mer när jag är stressad och spänd. När jag gick i terapi frågade terapeuten ifall jag snarkade eftersom det var ett tydligt tecken på att man var spänd.

Det ska finnas produkter på apoteket..typ någon spray.. Något som någon har prövat?
Den har jag testat och den hjälper väl lite, men inte så att folk runt omkring känner av den direkt. Det tar toppen av snarkningarna, men de består enligt mig.

tack för svar. Jag läste lite- är det alltså hos tandläkaren man ordnar en sån?
Haha.. för mig är det inte bara svårt att sova i samma rum... Svårt att sova i samma lägenhet..:nailbiting::p

Ja det är via tankläkaren.

Man kan köpa liknande på apoteket och internet också, men de fungerar inte lika bra

Jag har en snarkmaskin och det fungerar utmärkt .Lite bökigt att bli van den men har nu användt den i 8000 timmar så jag börjar bli van :p

Ligg på VC läkaren så att din vän får prova en CPAP, det är oetiskt att inte erbjuda behandling när sådan finns.
Tänkte just föreslå det, min mamma har fått en sån och det funkar asbra. Iofs borde hon gå ner i vikt också, men det kan man ju inte vänta på. Hennes blodtryck har gått ner avsevärt sen hon fick CPAP.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 948
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Vi som letar häst II