söker tips på vattentåliga regnkläder

KisseNova

Trådstartare
Min son kommer alltid in jätteblöt när han är ute och leker när det är blött ute fast han har både sig både regnkläder och gummistövlar. Finns inga hål varken i regnkläderna eller i gummistövlarna, ändå är alla hans kläder blöta. Barn som han leker med håller sig torra i sina regnkläder men inte han :confused:

Så vad har ni för förslag på vattentåliga regnkläder (och overaller till vintern) för han behöver tydligen tåligare kläder än vad han har ..

Sv: söker tips på vattentåliga regnkläder

Bamse från Lindex, bäst i test. Dessutom fina färger. Overall fick Rasmus en i vintras som hans mormor köpte från coop.

Vi har didrikssons, aldrig varit blött igenom dem trots ur och skur dagis där dem är ute i alla väder. Fast om de klarar din sons vilda lekar kan jag inte garantera;)

Är han blöt av regn eller av svett? En del barn blir otroligt svettiga i regnkläder och kan kännas blöta av det.

Sen gäller det att man drar ner ordentligt över stövlar, och att man inte har ett barn som häller vatten innanför regnkläderna som jag såg en på dagis gården göra i våras... :D

Kappahls regnkläder kom på samma plats som Lindex i testet, dessa var dessutom billigast.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
375
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 542
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 746
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa... 2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka