Söker vattentät ridstövel

Sv: Söker vattentät ridstövel

Tycker dom är klumpiga dom med... Ingen direkt skillnad mot Mountain Highrider. Dom enda MH som faktiskt är "som andra stövlar" är ju Richmond och Classic men dom är ju ändå inte lika eleganta som t.ex. Cavallo pga sulan. MH har mer rejäl sula som iofs är bekvämare men som gör stöveln klumpigare enligt mig. Classic tycker jag också känns lite stor precis ovanför foten, samma sak med MH Sportive och Mountain. Men det kanske alltid är så med stövlar som inte är måttbeställda iofs...

Jag skrev det bara som ett tips eftersom de är betydligt billigare än muck bootsen, inte för att jag tvivlade på att du hade originalet. Det finns bilder på det där internätet på muck bootsen. Jacsonstöveln tycker jag inte är skön att att rida så muck bootsen är kanske bättre om det är tanken.

Nej det trodde jag inte heller. Jag blev bara så osäker själv vilket jag hade. Men nu vet jag att det är originalet;)

Till alla (framförallt TS)
Såhär tycker jag om Muck boots (de som jag har) Sköna, sitter åt bra om foten och benet (jag har dock lite kraftigare vader men de smiter åt bra om foten) MKT SÄLLAN som jag fryser om fötterna, jag kan känna att det är kallt ute men fryser INTE!
Dock kunde jag inte körabil idem, kände inte pedalerna:o
Jag MÅSTE ha hjälp att få av dem (kompis eller stövelknäckt) annars får jag inte av dem. (sen mår de ju faktistk bättre av att tas av med hjälp än bara tå mot häl o dra)
Jag har ALDRIG blivit blöt i dem. Har haft mina i iaf två år och använder dem vintertid.

Nej det trodde jag inte heller. Jag blev bara så osäker själv vilket jag hade. Men nu vet jag att det är originalet;)

Till alla (framförallt TS)
Såhär tycker jag om Muck boots (de som jag har) Sköna, sitter åt bra om foten och benet (jag har dock lite kraftigare vader men de smiter åt bra om foten) MKT SÄLLAN som jag fryser om fötterna, jag kan känna att det är kallt ute men fryser INTE!
Dock kunde jag inte körabil idem, kände inte pedalerna:o
Jag MÅSTE ha hjälp att få av dem (kompis eller stövelknäckt) annars får jag inte av dem. (sen mår de ju faktistk bättre av att tas av med hjälp än bara tå mot häl o dra)
Jag har ALDRIG blivit blöt i dem. Har haft mina i iaf två år och använder dem vintertid.

Precis fått veta att min stallägare har Muck Boots, så nu ska jag haffa henne och prata om dom och se om de kan passa mig också ;D
Vi har nog samma storlek!

Jag har de Muck Bootsen som är i jodphursmodell, och jag tycker att det blir väldigt svettigt om fötterna i dem...:o :crazy:

Iofs så lider jag också av värsta fotsvetten, men det är inget jag tänker på eftersom jag har fotsvett även i mina ISKALLA stålhätteskor, mina gympapjux och träskorna på jobbet...

Men ok, jag har blivit blöt av fotsvett, men jag har inte frusit om fötterna pga det (vilket jag gör i alla andra skor)

Iofs så lider jag också av värsta fotsvetten, men det är inget jag tänker på eftersom jag har fotsvett även i mina ISKALLA stålhätteskor, mina gympapjux och träskorna på jobbet...

Men ok, jag har blivit blöt av fotsvett, men jag har inte frusit om fötterna pga det (vilket jag gör i alla andra skor)

Jag har funderat på att köpa ett par Muck Boots i stövelvariant då skorna är väldigt praktiska när det är blött och kallt (förutom att de blir blöta inuti :angel: ;)), men jag tycker att de verkar vara ganska låga i skaften och lite vida till mina relativt smala ben...

Jag har funderat på att köpa ett par Muck Boots i stövelvariant då skorna är väldigt praktiska när det är blött och kallt (förutom att de blir blöta inuti :angel: ;)), men jag tycker att de verkar vara ganska låga i skaften och lite vida till mina relativt smala ben...

Jag har ju ridstövelmodellen och tycker inte att de är speciellt låga. De når mig precis under knät.
Jag har sk "fotbollsvader" och är lit ekraftigare över vaden vilket ger mig lite små problem när jag vill ha shortschaps eftersom de blir långa åt mig när jag får tillräcklig vidd runt vaden.
Dock smiter mina muck boot åt runt benen på mig så det bästa r nog att prova ett par och känna efter själv. Lycka till!

inte så fancy dom är ju jätte snygga:love: tycker jag iaf

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
513
Senast: Sirap
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka