Sol exem...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 298
Sv: Sol exem...

Jo,men altså ska beskriva lite mera nogrant.

Hon är ute på natten med täcke och salva,tar in henne vid 10 på morgonen(inte riktigt bestämt),hon står inne till ca.5-6 går ut med täcke och salva..

Pröva att "vända på det"-inne och ute, så hästen slipper det mesta av knotten i alla fall.

Fast om hon går ute på dem tiderna kan det ju knappast vara solen som är största anledningen
- för den är ju inte uppe då, och framför allt inte lika stark som under dagen?
Är det solexem känns det mer som att din häst är ute på dagarna och inne om nätterna,
solen tar ju när den är uppe och framförallt mitt på dagen.

Vänd på dygnet nu i sommar, blir ju inte värre av att testa.
Även fast du inte vill ha fel så finns ju problemet kvar, eller hur?

altså,hon är ute under de värsta sol timmarna!ch när hon går ut på natten ska hon ha på sig:
Hööks flugtäcke
AVS 14 salva
Flug huva med öron
skillinga ryd häst salva,så de kmr att gå bra!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 134
Senast: Mint
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: Kilauea
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: tanten
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 402
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka