Solblekta täcken + färgning

TheHunted

Trådstartare
hej, tänkte kolla en sak.
om man har ett täcke som är jätte solbleckt och färgen har blivit jätte ful. tror ni man kan färga täcket då utan att täcket blir dåligt??

Är det någon som har gjort det? Hur blev täcket??

är det någon som aldrig skulle göra så? Varför?

Sv: Solblekta täcken + färgning

Låter väl rätt onödigt!! Spelar det så stor roll på ett täcke?
Men om du nu ska göra det så får du ju prata med dom som säljer och se till att det inte är farligt för hästen eller inte för ömtåligare hud/päls.. Vad är det för täcke du behöver färga??

onödigt skulle jag säga.. det sliter npog bara på täcket sen e det som sagt inte säkert att hästen tål färgen. tänk på att det färgas på insidag oxå.
men du gör som du vill

Jag tänkte faktikst bara fråga vad folk tyckte om det. Har inget täcke jag tänker färg... Det finns väll sätt att bara färga ena sidan eller?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 444
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 206
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka