Piccadilly

Trådstartare
Hur gör man??
Jag köpte en soloComb för ett tag sen för det lät som ett bra alternativ till att rycka manen (eftersom min häst inte är så förtjust i det) Men jag begriper inte hur jag ska göra!
Är det någon som vet? Och som kan förklara nooogrant? ;)

Sv: SoloComb

Vad är det du inte förstår?

Om du har en originalkam, så kammar du in kammen i manen, trycker ner handtaget så klipper kammen av manen, kan det bli lättare?

Enda grejen, är att det snabbt och lätt blir en väldans kort man.

Ja, fast riktigt så enkelt är det inte. Om man läser den där invecklade instruktionen på baksidan, (som är på engelska) så ska man ju typ lyfta upp manen och ta en slinga hit och dit och inte "klippa" hur som helst..
Jag gjorde ungefär så som du beskrev men det blev jättefult, så jag slutade med en gång..

det är bättre med en vanlig trimkniv! det hade vi på ridskolan,och det gick fort och vart snyggt!

Liknande trådar

Hundträning Idag drog hunden iväg igen. Jag hade besök av personer som han är väldigt förtjust i men det hjälpte inte. Enfaldigt nog trodde jag han... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 303
Senast: Mia_R
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 197
Senast: Mint
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
655
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens barnfilmer
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hur sover ni???

Hund, Katt, Andra Djur