en 100% inkallning tranas hela hunden's liv. Den tranas I lina innomhus, I lina som kan slappas ut I affarer, I loplina utomhus, I inhangnader, och sa smaningom ute I naturen. Nar hunden ar ung tranas det flera ganger om dagen, sedan mer och mer sallan ... men atminstone Jag gar tillbaka till inkallning allt som oftast.
Nar mina rottisar var sma bemottes "smitning" med ett irriterat, "Nehej du, det ar inte okay" ... hunden las pa plats ett par minuter innan den kallades in igen och fick massor av berom nar den kom.
Mallen har motts av min "irriterade" rost ett par ganger I sitt 8-ariga liv och blir aldeles for lag sa med honom gor Jag bara om och ser till att det blir ratt.
Med fagelhunden (hysterisk 3-arig German shorthair som Jag tranade for att allt den ville gora var att smita) tog det mig tva manader att fa till en solid inkallning ... Men honom behovde Jag bli arg pa (Ja**a hund

) for att han skulle valja att inte fortsatta sin smitning nar Jag ropade.
Emma-Sue (9 manaders golden retreiver) har en absolut inkallning nu ... MEN om det finns manga faglar slapps hon inte helt los. Inte for att hon nagonsin har smitit, utan for att Jag inte ar frisk nog for att springa efter henne OM hon skulle dra ivag och Jag vet inte annu om hon skulle valja att komma tillbaka om hon paborjar en smitning och kommer lite for langt fran mig.