Smitare - hur gör ni?

Eh jag har inte skrivit att hon har staket? Jag har skrivit att hon ska träna inkallning så hunden inte skadar sig för att hon INTE har staket 😅
Och hur ska hon träna inkallning i en trädgård utan staket? Vad har själva trädgården med saken att göra då? Då behövs ju ändå lika eller inhägnad.

Och hur ska hon träna inkallning i en trädgård utan staket? Vad har själva trädgården med saken att göra då? Då behövs ju ändå lika eller inhägnad.

Jättebra att träna inkallning i lina, då kan man förhindra att hunden gör fel, visa vad som är
rätt och kan med säkerhet förstärka rätt beteende.

Den funktionen har inte stängsel som bara är en praktiskt barriär när hunden gör fel och det vill vi ju inte att den ska göra.

Jag har aldrig tränat hunden med stängsel för det fyller inget syfte för träning av följsamhet.

Jättebra att träna inkallning i lina, då kan man förhindra att hunden gör fel, visa vad som är
rätt och kan med säkerhet förstärka rätt beteende.

Den funktionen har inte stängsel som bara är en praktiskt barriär när hunden gör fel och det vill vi ju inte att den ska göra.

Jag har aldrig tränat hunden med stängsel för det fyller inget syfte för träning av följsamhet.
Inte vad jag skrev, jag undrar vad trädgården hade med träning att göra.

Näe det var vad jag skrev, som en utveckling på det du skrev, vilket var:
”hur ska hon träna inkallning i trädgården utan staket?”

Vad trädgården har med träningen att göra? Massor, eftersom att det är i trädgården hunden ska stanna.
Men hon har skrivit flera gånger att hon inte vill ha tips på träning.
Jag tolkar det som att personen redan vet hur den ska träna och haft många hundar innan.

en 100% inkallning tranas hela hunden's liv. Den tranas I lina innomhus, I lina som kan slappas ut I affarer, I loplina utomhus, I inhangnader, och sa smaningom ute I naturen. Nar hunden ar ung tranas det flera ganger om dagen, sedan mer och mer sallan ... men atminstone Jag gar tillbaka till inkallning allt som oftast.

Nar mina rottisar var sma bemottes "smitning" med ett irriterat, "Nehej du, det ar inte okay" ... hunden las pa plats ett par minuter innan den kallades in igen och fick massor av berom nar den kom.

Mallen har motts av min "irriterade" rost ett par ganger I sitt 8-ariga liv och blir aldeles for lag sa med honom gor Jag bara om och ser till att det blir ratt.
Med fagelhunden (hysterisk 3-arig German shorthair som Jag tranade for att allt den ville gora var att smita) tog det mig tva manader att fa till en solid inkallning ... Men honom behovde Jag bli arg pa (Ja**a hund :rage:) for att han skulle valja att inte fortsatta sin smitning nar Jag ropade.

Emma-Sue (9 manaders golden retreiver) har en absolut inkallning nu ... MEN om det finns manga faglar slapps hon inte helt los. Inte for att hon nagonsin har smitit, utan for att Jag inte ar frisk nog for att springa efter henne OM hon skulle dra ivag och Jag vet inte annu om hon skulle valja att komma tillbaka om hon paborjar en smitning och kommer lite for langt fran mig.

en 100% inkallning tranas hela hunden's liv. Den tranas I lina innomhus, I lina som kan slappas ut I affarer, I loplina utomhus, I inhangnader, och sa smaningom ute I naturen. Nar hunden ar ung tranas det flera ganger om dagen, sedan mer och mer sallan ... men atminstone Jag gar tillbaka till inkallning allt som oftast.

Nar mina rottisar var sma bemottes "smitning" med ett irriterat, "Nehej du, det ar inte okay" ... hunden las pa plats ett par minuter innan den kallades in igen och fick massor av berom nar den kom.

Mallen har motts av min "irriterade" rost ett par ganger I sitt 8-ariga liv och blir aldeles for lag sa med honom gor Jag bara om och ser till att det blir ratt.
Med fagelhunden (hysterisk 3-arig German shorthair som Jag tranade for att allt den ville gora var att smita) tog det mig tva manader att fa till en solid inkallning ... Men honom behovde Jag bli arg pa (Ja**a hund :rage:) for att han skulle valja att inte fortsatta sin smitning nar Jag ropade.

Emma-Sue (9 manaders golden retreiver) har en absolut inkallning nu ... MEN om det finns manga faglar slapps hon inte helt los. Inte for att hon nagonsin har smitit, utan for att Jag inte ar frisk nog for att springa efter henne OM hon skulle dra ivag och Jag vet inte annu om hon skulle valja att komma tillbaka om hon paborjar en smitning och kommer lite for langt fran mig.
Men som sagt jag tror ts vet hur den ska träna sin hund och redan gör det.

Men hon har skrivit flera gånger att hon inte vill ha tips på träning.
Jag tolkar det som att personen redan vet hur den ska träna och haft många hundar innan.

Det var en allmän reflektion och en trådstart hindrar inte allmänna infallsvinklar. Jag tipsar inte TS, det går att sålla om man inte är intresserad av att höra hur andra gör.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag på skogspromenaden fick jag och hunden plötsligt sällskap av en jakthund, en snäll och trevlig spets. Ingen jägare i sikte. Hunden... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 295
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 764
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 562
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 190
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka