Smitare - hur gör ni?

Bukefalos 30 år!

Nej jag vill varken säga emot eller ha sista ordet, jag bara skrev av egen erfarenhet att alla hundar går inte att träna till allt, och jag antar att om tanten haft flera hundar tidigare kanske det är hunden som inte kan gå lös oberoende av träning eller inte träning.
Eftersom tanten skriver gång på gång att hon inte vill eller behöver tips på inkallningsträning

Jaha, ja som sagt tidigare, jag skriver varken om eller till TS så vet inte varför du försöker driva en dialog om det med mig.

Jaha, ja som sagt tidigare, jag skriver varken om eller till TS så vet inte varför du försöker driva en dialog om det med mig.
Men du svarar ju mig! Ska jag ignorera dina svar och förstå att det inte är mig du för en dialog med fast du svarar just mig 🙈
Men ja jag ser att det diskuteras rent allmänt nu.

Oavsett andras tidigare svar kan jag bara konstatera att min hund kommer mer än gärna fram till mig nu trots att den hoppat ut lös, av misstag från min sida, från bilen, efter flera års rymmande. Jag slutade vara sur, arg, neutral, ignorant och istället vara glad och berömma då han kommer till mig istället för att självbelöna sig med att smita iväg när han kunde ikväll. :heart

Om jag är rolig och glad trots att han kommit lös så han väljer mitt sällskap så är det mitt val, även om jag aldrig kommer lita på honom till 100% alla gånger. Jag jobbar på att förebygga, går det fel vill jag ändå vara det roligaste alternativet vilket jag inte varit tidigare. Han blir mer och mer glad i att komma istället för att hitta på egna upptåg trots vuxen omplacering med egna idéer, som även fungerat bäst med tre tidigare stökiga omplaceringar, vilket inte är @tantens utgångspunkt, men kanske ändå kan vara till hjälp.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka