Solresa i oktober?

Marvin

Trådstartare
Jag och min sambo har planerat in en ledig vecka i vecka 42, och då tänkte vi åka iväg en sväng eftersom vi var hemma hela sommaren.

Nån som har nåt bra restips på ställen där det går att få till lite sol och gärna bad (iaf i pool) i mitten av oktober. Cypern?
Inte för långt iväg då vi inte vill lägga så mycket tid på resandet.
 
Cypern brukar vara jättebra i oktober. Vi var på Mallorca första veckan i oktober 2016 och det var också toppen; lagom varmt (27-30 grader), jättevarmt i havet och lagom mycket folk. Men Mallis-vädret brukar börja svaja i oktober, så det finns en risk att det blir regnigt då.
 
Jag var precis som @WBanna har jag varit på Mallorca första veckan i oktober och hade inget kalasväder direkt. Första halvan av veckan var fin med sol och ca 25 grader medan andra halvan var mer ostadigt, molningt, lite regn och ca 20 grader. Så jag skulle inte välja Mallorca igen i oktober om jag ville vara någorluanda säker på fint väder och värme.

Var också i Turkiet (Alanya) ett par veckor in i oktober och där var det riktigt skönt väder fortfarande, ca 27 grader i luften, lika varmt i vattnet och strålande sol hela veckan. Cyperna ligger ju nära Alanya så säkert liknande väder där.
 
Barcelona? Jag var där i mitten av november ett år, och solade och badade i havet. Man låg inte i så länge i vattnet dock. Spanjorerna gick runt i dunjacka, jag hade kjol och linne dagtid :D
 
Jag och min sambo har planerat in en ledig vecka i vecka 42, och då tänkte vi åka iväg en sväng eftersom vi var hemma hela sommaren.

Nån som har nåt bra restips på ställen där det går att få till lite sol och gärna bad (iaf i pool) i mitten av oktober. Cypern?
Inte för långt iväg då vi inte vill lägga så mycket tid på resandet.
Kap Verde (Sal) var vi på i november förra året. Varmt i vattnet (både hav och pool) och sol hela dagarna. Inte så mkt längre restid än kanarieöarna, men trevligare klimat vid den tiden på året om värmen och solen är viktig.

Södra Spanien är ju annars ofta trevligt vid den tiden också, typ Alicante. Trevlig stad och lättåtkomligt med flyg.
 
Jag och min sambo har planerat in en ledig vecka i vecka 42, och då tänkte vi åka iväg en sväng eftersom vi var hemma hela sommaren.

Nån som har nåt bra restips på ställen där det går att få till lite sol och gärna bad (iaf i pool) i mitten av oktober. Cypern?
Inte för långt iväg då vi inte vill lägga så mycket tid på resandet.

Teneriffa eller någon av de andra av Kanarieöarna om det inte känns för långt. Södra delen av Teneriffa brukar ha 26-27 grader på dagarna och det är härliga bad den tiden på året
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 939
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 604
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 534
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp