Solskydd hårbotten

literealistisk

Trådstartare
Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har benan. Vet att en bra lösning är att ha en frisyr utan bena eller använda keps/hatt, men ibland vill jag ha utsläppt hår utan huvudbonad. Men smörjer jag in benan med vanlig solkräm så blir ju håret oljigt. Är det någon som har någon bra lösning? Finns det spf i puderform tex?
 
Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har benan. Vet att en bra lösning är att ha en frisyr utan bena eller använda keps/hatt, men ibland vill jag ha utsläppt hår utan huvudbonad. Men smörjer jag in benan med vanlig solkräm så blir ju håret oljigt. Är det någon som har någon bra lösning? Finns det spf i puderform tex?
Hawaiian tropic verkar ha något slags solpuder. Känner mig dock skeptisk till hur det ska kunna skapa ett jämt lager och skydd "som sitter". Finns även solstick från bla ACO som kanske kan funka.
Har inte provat någon av dem..
 
Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har benan. Vet att en bra lösning är att ha en frisyr utan bena eller använda keps/hatt, men ibland vill jag ha utsläppt hår utan huvudbonad. Men smörjer jag in benan med vanlig solkräm så blir ju håret oljigt. Är det någon som har någon bra lösning? Finns det spf i puderform tex?
Kanske solskydd i spray/mist skulle funka hyfsat? Jag har bara testat en från Garnier på kroppen så kan inte svara för oljigheten. Men tror åtminstone inte att den borde bli vit i hårbotten, för den blir typ genomskinlig när den är utsprayad. Tänker att det kanske finns andra märken som är ännu mer genomskinliga, kanske till och med anpassade för hårbotten?
 
Hawaiian tropic verkar ha något slags solpuder. Känner mig dock skeptisk till hur det ska kunna skapa ett jämt lager och skydd "som sitter". Finns även solstick från bla ACO som kanske kan funka.
Har inte provat någon av dem..
Får kolla upp pudret, tack för tipset! Har solsticket tyvärr och det funkar inte för hårbotten
Kanske solskydd i spray/mist skulle funka hyfsat? Jag har bara testat en från Garnier på kroppen så kan inte svara för oljigheten. Men tror åtminstone inte att den borde bli vit i hårbotten, för den blir typ genomskinlig när den är utsprayad. Tänker att det kanske finns andra märken som är ännu mer genomskinliga, kanske till och med anpassade för hårbotten?
Garniers har jag till ansiktet, men funkar inte för min hårbotten tyvärr. Men tack för tipset!
 
Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har benan. Vet att en bra lösning är att ha en frisyr utan bena eller använda keps/hatt, men ibland vill jag ha utsläppt hår utan huvudbonad. Men smörjer jag in benan med vanlig solkräm så blir ju håret oljigt. Är det någon som har någon bra lösning? Finns det spf i puderform tex?
Jag köpte en sådan här förra året tror jag det var. Kommer dock inte ihåg om jag hann använda det någonting, så kan inte ge utlåtande om hur bra det funkade. Kanske finns att köpa fortfarande eller något motsvarande.🤔
20230621_230623.JPG
 
Det finns ett gäng solskyddsprodukter som är till för hår och hårbotten. Coola har jag sett verkar populär, men det finns ett gäng till också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 516
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 309
Senast: svea
·
Kropp & Själ Ännu en klådtråd idag, men ej om underliv. Jag har senaste 2-3 veckorna haft klåda på kroppen. Överallt utom i ansikte, hårbotten...
Svar
17
· Visningar
1 652
Senast: Retina
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 811
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp