somarbete för hyrhäst?

C

Cawi95

kan man hyra sommarbete för en häst som man hyrt över sommaren och ändå rida den, istället för att hyra stallplats? Måste en häst som går på sommarbete ändå bli fodrad?

Sv: somarbete för hyrhäst?

Oj. Du får helt enkelt höra med hästens ägare hur den vill att hästen ska ha det eller vad ni kommer överens om i kontraktet

Om hästen ska ha stall eller inte lär ägaren avgöra.

Min häst brukar inte få något foder då den går på bete. Han klarar sig bra ändå. Men det är olika från häst till häst.

Fråga ägaren om vad som är OK, men generellt så brukar det inte vara några som helst problem att låta hästen gå på bete och samtidigt rida den en stund varje dag.

De flesta klarar sig utmärkt på bara betet (+ mineraltillskott), du ser ju på hästens hull om den behöver kraftfodertillskott.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 966
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 858
Senast: ako
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 012
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka