Sommar ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 290
S

Supersonic_

Nu är sommaren på gång och behöver ett par stövlar att dra på på mogonen, och göra mina dagliga stallsysslor tills dom åker av på kvällen. Vill ha lite "lättare" och svalare då jag ska gå mycket i dom också.
Tretorn´s ser ju lite gympaskoaktiga ut, är dom lite tunnare? Sköna att gå i? Stor skillnad på comfort och advance?
Funderar också på MH Richmond high rider.
Tar tacksamt emot tips på sköna stövlar, både att gå och rida mycket i :bow:

Sv: Sommar ridstövlar?

men dööh... använd vanliga gympaskor! :idea: ;)

har jag hela våren, sommaren o hösten, skönt och inte för varmt. man byter ju ändå till ridstövlarna när man ska rida så det spelar ingen roll vad för skor man har bara dom är sköna! och inga ridskor är så sköna som bra gympaskor... :p

Men jag måste ju ha något skönt på då jag rider också, och det blir flera timmar varje dag :( haha

själv rider jag endast i läderstövlar. tycker inte det blir mer varmt än nåt annat, man kan ju liksom inte rida barfota... :p

tror nog det kvittar vad du väljer faktisk, så länge det inte är något som är fodrat eller av väldigt tjockt tyg/läder. tretorn verkar väl så varma som läderstövlar tycker jag.

kan du inte byta när du rider då? :) bra ridstövlar ska vara sköna! om dina inte är det så prova italienska mjuka stövlar.

Just nu har jag inga stövlar, kör med cavallo stövelskaft och jodphurs men det är dryyygt. Vill att allt ska sitta ihop i en del istället :D haha. Har du något tips på sköna snygga stövlar, helst under 3000?

var ju många som köpte pioneer stövlar på mässan, dom ska visst va himla bra! mjuka och snygga, kostade ca 2000kr. är svensk ridsport i kungsbacka som säljer dom.

Liknande trådar

Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha... 2
Svar
31
· Visningar
4 673
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 758
Senast: Fetaost
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 434
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka