Sommarbete + motion??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Frida 78
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 643
F

Frida 78

Hej!

Jag undrar lite över om och hur mycket era hästar motioneras när de går på sommarbete?? Min pålle går i en enorm hage och är väääldigt svårinfångad när man ska ta in henne för en ridtur...

Sv: Sommarbete + motion??

Mina hästar har motionerats som vanligt på sommaren, trots att de gått på bete. Istället så har de haft paus över vintern när det är som kallast och jobbigast. Mest för att jag inte tycker det är skojigt att motionera dom när det är -20 C och snöstorm.

Min rids fyra dagar i veckan året runt.

Jag rider varje - varannan dag, lite beroende på vädret, men mina vilar på vintern så det är nu jag rider som aktivast!

Mina har sin intensivaste period på sommaren, när de går på bete. Vilan tar vi på vintern när det kallt, mörkt och vidrigt.

Mina kommer när jag ropar oavsett om det är betet eller hagen, så jag har inga problem med infångandet dock.

Mitt sto brukar för det mesta gå kvar "hemma" i hagarna. Alltså de vinterhagar vi har haft vid stallet är väldigt stora, så det blir tillräckligt med sommarbete där! Hon har gått ute dygnet runt och jag har ridit ungefär som vanligt. Hon är 21 år nu så jag undviker att ställa av henne helt (är rädd att hon blir stel o tappar muskler då). Hon rids lite lätt året om, även på sommaren, men visst får hon vila ett par veckor sådär.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 463
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?