Bukefalos 28 år!

Sommarens körbilder

Sv: Sommarens körbilder

tackar :bow:

Asa_S: Vatten rädslan går att träna bort! Det har jag ett levande bevis på!! Så ska du tävla med ditt vattenskrajja par??
 
Sv: Sommarens körbilder

Jydska Hästen Engsbjergs Hauke kör remmalag med 10 personer en varm varm dag i juli...
IM000487.jpg


IM000484.jpg


IM000480.jpg
 
Sv: Sommarens körbilder

De är inte så höga de där Jydska hästarna men mycket, mycket starka och fulla av energi..... :)
 
Sv: Sommarens körbilder

Nora skrev:
tackar :bow:

Asa_S: Vatten rädslan går att träna bort! Det har jag ett levande bevis på!! Så ska du tävla med ditt vattenskrajja par??

Japp! Det är tanken. Tyvärr finns det inte så bra ställen häromkring att träna vatten på, men jag grunnar på det! Den ena är nog inte så bestämd, men den andra försökte jag binda i sadelhornet på westernsadeln och dra genom vattenpöl med nordisen, och det höll på att sluta med förskräckelse, då han höll på att dra omkull nordisen baklänges. Han var då 2 år och jag hade underskattat hans beslutsamhet (dah). Men är jag bara nog smart så kommer det att gå! Han är dock rädd redan för rinnande vatten i diket, så det kommer nog att krävas att jag är smart som attan :D .

Har ev en vagn på g men inte för tävlingsbruk, så det blir nog brukskörning till att börja med!

Kul att se allas bilder, förresten! Och Håkan Lundmark är det ju, jag kom ihåg att det var Håkan men efternamnet var borta. Kul att han är tillbaka på kuskbocken igen! Alla bilder är från i år, ja. Sambon fotade, själv stod jag baktill för första gången!
 
Sv: Sommarens körbilder

Asa_S skrev:
Alla bilder är från i år, ja. Sambon fotade, själv stod jag baktill för första gången!

oooh .. o vem groomade du åt då?? *nyfiken*
 
Sv: Sommarens körbilder

Håkan har väl hållt på ett bra tag...?? Ja vem var det du groomade åt??

Ett tips för vattenträningen: MAT!! Ingen ponny kan motstå mat (bara den är god och inte sånna där torra godisar som Clicken kan äta men han gör inga konster för att få dom!! :D ). Men en hink betfor och han är såld... :love:
 
Sv: Sommarens körbilder

Nora skrev:
Håkan har väl hållt på ett bra tag...?? Ja vem var det du groomade åt??

Ja, fast under de senaste 2 (?) åren eller något sådant har ju andra kört Alm Turist, Nina Eriksson tror jag att jag sett, men även någon annan herre. Håkan har groomat ibland då, men jag har även för mig att jag sett ekipaget helt utan honom... Men jag kan ju minnas fel och jag har ju inte varit på alla tävlingar heller, förstås. Vad heter han som körde Grandiola, förresten, det är de två jag oftast blandar ihop :o

Jag groomade åt Stina, det gjorde nog du den helgen också om jag inte fattade fel?
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarens körbilder

Jaså...ja det gjorde jag med!!

Håkan har kört Turre i alla fall dom senaste tre åren vad jag vet, men bara msv, så andra har ju kört honom i lätt klass. Han groomar också åt sina döttrar ibland. Leif Södermark var det som hade Grandiola, men hon är såld nu.
 
Sv: Sommarens körbilder

Nora skrev:
Håkan har kört Turre i alla fall dom senaste tre åren vad jag vet, men bara msv, så andra har ju kört honom i lätt klass.

Aha, det förklarar saken. Det var alltså mitt urval av tävlingar som var orsaken ;) !

Leif, ja, så var det. Jo, jag vet vart Grandiola hamnade. Kör han inte alls längre? En annan som "dykt" upp igen för mig är Pär Andersson. Vill minnas att han hade både en lipizzanare och en ardenner tidigare, är dock inte säker på att lipizzanaren är samma som nu, det var en valack och jag har för mig att den var vitare än den han körde i S-eå? Men jag kanske är ute och cyklar igen? Här är ardennern, Putte tror jag han hette. Delade 1:a-platsen i maraton med Turre det året, har jag för mig. (Vad små mina bilder blir, vad beror det på?).

th_Bild.jpg
 
Sv: Sommarens körbilder

Ardennern var nog före min tid...Vilket år var det? Pär har en ny lipizzanare nu... Leif har en D-ponny men jag tror dom fick lite problem med körningen med den.
 
Sv: Sommarens körbilder

Heheh..ja han är stark! Fast det är svårt att hitta tillräckligt mycket jobb för honom. Oftast får han inte jobba så mycket som han kan och skulle behöva... :)
 
Sv: Sommarens körbilder

Nej..Hauke är 155 (Jydska hästen ligger på mellan 150-160) men har ett mkt trevligt temperament med en hel del tempo och arbetsvilja. Mycket rolig att köra och älskar att dra tungt (vi hade ju en rockard innan...blää...tyckte både han och jag!)
 
Sv: Sommarens körbilder

Ardennern hette väl Prince och den andra Pluto Madár. Prince var väl med 98-99, kanske något år till, Madár lite längre. Prince var hur mäktig som helst att titta på.
 
Sv: Sommarens körbilder

Sorry, håller på o lär mej hur man gör för o ladda upp bilder :confused: . Det finns ju en tråd som ska beskriva hur man gör, men bildserna på den tråden funkar inte :mad: . Och när allt var klart gick det inte att se bilden när man tryckt på länken... Hjälp!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sommarens körbilder

Hur gör man för att radera svar o meddelanden??
 
Sv: Sommarens körbilder

th_HPIM0661.jpg
Här är Jag (kusken) och min kompis ("damen") och min Lilla My i somras. Lilla My hade varit med på ridlägret och sista dagen, på avslutningen visade vi upp oss lite och hälsade alla föräldrar välkomna :) :)
 

Liknande trådar

Fritid Nu när jag har min fina elcykel och sommaren dessutom är här så vill jag ut och hitta vackra platser att besöka! :love: Gärna både...
Svar
9
· Visningar
394
Senast: VLMF
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 567
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
206
Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Ni som kan Kroatien?
  • Växtnäring

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp