Sommarföräldrar 2023

Berätta hur går det för er som är i väntas tider? Hur går det för er som fått barn? 🌞😊

Här rullar det på, timmarna springer i väg. Dessutom så älskar jag verkligen detta. Känner att jag aldrig vill att det ska ta slut med detta mys. Jag helammar än så länge och hoppas jag kan fortsätta. Hur gör ni/kommer ni göra? Försöker att inte introducera napp. Då jag fått en idé att om det funkar utan så varför ska han ha en. Hur har ni gjort eller tänkt att göra? Är verkligen inte emot napp men vill pröva utan så länge som det går och hittills går det😊
 
Det går så sjukt himla bra här. Bebis är 5 veckor och växer som ogräs. Har precis varit ute i svärföräldrarnas stuga med dem i helgen, jag fick premiärbadet i havet. ❤️

Bebis för ju ersättning på heltid och det är himla skönt att sambon kan ta varannan natt även om det från i mitten på förra veckan sovs hela nätter om Bebis får mat relativt sent.

Älskar att han börjat le medvetet också, han verkar ha humor iaf 😁 och har en himla söt smilgrop ❤️
 
Berätta hur går det för er som är i väntas tider? Hur går det för er som fått barn? 🌞😊

Här rullar det på, timmarna springer i väg. Dessutom så älskar jag verkligen detta. Känner att jag aldrig vill att det ska ta slut med detta mys. Jag helammar än så länge och hoppas jag kan fortsätta. Hur gör ni/kommer ni göra? Försöker att inte introducera napp. Då jag fått en idé att om det funkar utan så varför ska han ha en. Hur har ni gjort eller tänkt att göra? Är verkligen inte emot napp men vill pröva utan så länge som det går och hittills går det😊
Det går fint här. Håller med om att dagarna går sjukt fort! Men jag längtar tills dottern blir lite äldre, det är absolut mysigt nu men inte så roligt tycker jag 😊 Var dock rätt förbered på att jag inte skulle vara så glad i bebistiden så jag är helt fine med det.

Jag helammar. Hon har varit ett litet amningsproffs från dag 1 så det har gått otroligt smidigt hittills. Använder mjölkuppsamlare som suger ut mjölken med vacuum också, så att min man kan mata henne på kvällarna så att jag får lite sömn 🙂

Försöker lära henne gilla napp, och det går lite upp och ner. På nätterna vill hon gärna använda mina bröst som napp, så det hade varit skönt om hon kunde ta en vanlig napp istället och jag hade fått lite fler sovtimmar 😅🤞
 
Berätta hur går det för er som är i väntas tider? Hur går det för er som fått barn? 🌞😊

Här rullar det på, timmarna springer i väg. Dessutom så älskar jag verkligen detta. Känner att jag aldrig vill att det ska ta slut med detta mys. Jag helammar än så länge och hoppas jag kan fortsätta. Hur gör ni/kommer ni göra? Försöker att inte introducera napp. Då jag fått en idé att om det funkar utan så varför ska han ha en. Hur har ni gjort eller tänkt att göra? Är verkligen inte emot napp men vill pröva utan så länge som det går och hittills går det😊
Lillasyster här hade napp en handfull gånger. Hon behövde det inte och är nu snart 3 år och har inte använt tumme heller. Hon fick sitt snuttbehov tillgodosett med amning tydligen. Jätteskönt :).
Tänkte som du, varför ge napp om hon inte behöver.
 
Lillasyster här hade napp en handfull gånger. Hon behövde det inte och är nu snart 3 år och har inte använt tumme heller. Hon fick sitt snuttbehov tillgodosett med amning tydligen. Jätteskönt :).
Tänkte som du, varför ge napp om hon inte behöver.
Och @Sivan.zoot så håller jag med er. Om bebis inte vill ha napp så varför kämpa med den? Dock fick vi rådet från BVC att ge napp till Marodören eftersom han så tydligt fortfarande ville snutta efter att han ätit klart ersättningen. Men å andra sidan så vill han i princip bara ha den när han ska somna nu såatteh känner att den gör lite nytta men den är inte i munnen konstant.
 
Kolla in kalufsen på liten Marodör. Bilden är ca en vecka och mer hår har han fått. Är så himla gulligt ❤️
IMG_20230712_082923.jpg
 
Berätta hur går det för er som är i väntas tider? Hur går det för er som fått barn? 🌞😊

Här rullar det på, timmarna springer i väg. Dessutom så älskar jag verkligen detta. Känner att jag aldrig vill att det ska ta slut med detta mys. Jag helammar än så länge och hoppas jag kan fortsätta. Hur gör ni/kommer ni göra? Försöker att inte introducera napp. Då jag fått en idé att om det funkar utan så varför ska han ha en. Hur har ni gjort eller tänkt att göra? Är verkligen inte emot napp men vill pröva utan så länge som det går och hittills går det😊
Jag är i v. 36 just nu så än är det några veckor kvar. Är beräknad 16/8, men är inställd på att det kommer gå över tiden eftersom det verkar göra det för alla. Det kan jag ju dock egentligen inte ta för givet! Jag hoppas dock att bebisen väntar till åtminstone 14/8, för då öppnar närmsta förlossningen efter några veckors sommarstängning (är trots det ändå 8-9 mil bort..).

Jag har börjat förstå den där känslan som de flesta verkar få: nu är det dags för vräkning! Har verkligen börjat känna mig så himla osmidig. Det går dock ändå bra än så länge. Det enda som är jobbigt är att mina gallproblem har blivit värre :( Gissar lite att det beror på att det blivit ännu mer trångt för levern och gallblåsan. Har fått tre anfall den senaste veckan och sammanlagt sju den senaste månaden. Tidigare fick jag ca ett anfall i månaden. De kan inte ge mig något annat än en låg dos morfin heller pga risk för bebisen och det tar bara bort den allra värsta smärtan. Ibland är det ganska diffust vad som faktiskt orsakat ett anfall, så just nu känns det bara jobbigt att äta. Jag gör det såklart, men är hela tiden hypermedveten om hur kroppen känns efteråt.

Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot att få träffa bebisen om några veckor :heart

Vad fint att höra att det verkar gå så bra för dig @Sivan.zoot :heart
 
Vår son föddes den 14:e juli, i vecka 39+0 :heart Det hela slutade i akut kejsarsnitt, eftersom han lagt sig i säte. En väldigt jobbig upplevelse, jag var livrädd för att föda med kejsarsnitt.

Några dagar efter förlossningen fick jag en infektion i livmodern så vi låg inne fyra dagar. Nu senaste tre dagarna känns det som att jag börjar återhämta mig på riktigt och att mitt psyke stabiliserat sig, jag gråter inte längre i tid och otid utan känner mig mycket jämnare i humöret.

Vår lilla pojke har hela tiden mått bra :heart Har ökat jättebra i vikt och inte reagerat på att jag äter antibiotika, så tacksam för det!
 
Liten Marodör är snart 8 veckor (på måndag) och fick första dosen rota-vaccin i tisdags när vi var på BVC. Han har varit lite tröttare, haft lite mer magknip och varit lite mindre glad än normalt i några dagar men idag är han som vanligt igen.

Han har börjat skratta med ljud ibland och är mer eller mindre konstant leende. Men jag vet inte om jag är helt okej med att han har växt ur första blöjstorleken och nu har stl3. Min bebis börjar bli stor. ❤️
 
Vår son föddes den 14:e juli, i vecka 39+0 :heart Det hela slutade i akut kejsarsnitt, eftersom han lagt sig i säte. En väldigt jobbig upplevelse, jag var livrädd för att föda med kejsarsnitt.

Några dagar efter förlossningen fick jag en infektion i livmodern så vi låg inne fyra dagar. Nu senaste tre dagarna känns det som att jag börjar återhämta mig på riktigt och att mitt psyke stabiliserat sig, jag gråter inte längre i tid och otid utan känner mig mycket jämnare i humöret.

Vår lilla pojke har hela tiden mått bra :heart Har ökat jättebra i vikt och inte reagerat på att jag äter antibiotika, så tacksam för det!
Grattis :love: Så tråkigt att förlossningen inte blev som du ville! Hoppas du får bra hjälp att bearbeta upplevelsen om du känner ett behov för det. Och skönt att den lille mått bra hela tiden ❤️
 
Hej! Hur går det för er alla? Är jag den sista av oss som väntar fortfarande på att bebis ska dyka upp? Jag är beräknad nu på onsdag 16/8, vi får väl se helt enkelt hur bra det kommer stämma. Jag vet att min mamma gick över tiden när hon väntade både min storebror och mig och det ska tydligen kunna vara genetiskt, så eventuellt kommer jag få vänta några dagar extra. Jag känner dock att hon väldigt gärna får komma nu, börjar känna mig obekväm och är framför allt otroligt trött hela tiden. Men jag försöker ta det lugnt. Det har gått lite bättre med gallblåsan den senaste veckan också, så jag hoppas verkligen att det fortsätter så *peppar peppar*. Annars är det mesta vi kommer behöva här hemma framställt och väskor är packade. Den närmsta förlossningen öppnade igen imorse efter att ha varit stängd i två veckor, det känns också väldigt skönt.

Hur var det för er andra innan förlossningen, kände ni av något särskilt dygnen innan eller blev det pang bom, så att säga?
 
@annersia Vad jobbigt! Håller tummarna att bebis vill titta ut snart :) Jag kände inte av någonting innan, hade inga förvärkar eller så, vaknade av att vattnet hade börjat sippra.

Vår bebis är nu fyra veckor, tiden verkligen springer förbi! Han har fått massa torsk på läpparna, så vi fick svampmedel från läkaren igår. Annars är han är en nöjd bebis som bara skriker när han är hungrig eller när han är less på att ligga själv och vill komma upp i famnen. Han har gått upp ett kilo nu sen han föddes och nu börjar han ha långa vakna stunder varje dag, det är så roligt att se hur han utvecklas :)
 
Min bebis är snart hela 11 veckor hur det nu gick till. Var ju nyss vi var på förlossningen känns det som. Han växer stadigt och på senaste kontrollen så vägde han 5kg och var 58cm. Min lilla bebis är inte så liten längre.

Det bästa han vet numera är att stå upp. Ska 2,5 månaders bebisar vara så stabila i ryggen och nacken? Han fick visserligen beröm på BVC om stadigheten i nacken på 8 veckorskontrollen.

Det märks även att det kliar i gommen på honom för han vill gärna gnaga på allt som går att gnaga på. Förutom bitleksaken så klart... Han dreglar en hel massa med.

Jag är världens sämsta morgonmänniska (jag har seriöst skällt ut sambon för att mitt larm ringt när jag skulle upp och jobba en gång) men när Marodören vaknar klockan svintidigt och tokskrattar och ler större än vad som borde vara möjligt så gillar till och med jag morgnar. Han är verkligen en liten solstråle 😍

Hur tänker ni andra med dop och/eller namngivning? Jag tänker inte döpa honom men funderar på ett namngivningskalas.
 
Min bebis är snart hela 11 veckor hur det nu gick till. Var ju nyss vi var på förlossningen känns det som. Han växer stadigt och på senaste kontrollen så vägde han 5kg och var 58cm. Min lilla bebis är inte så liten längre.

Det bästa han vet numera är att stå upp. Ska 2,5 månaders bebisar vara så stabila i ryggen och nacken? Han fick visserligen beröm på BVC om stadigheten i nacken på 8 veckorskontrollen.

Det märks även att det kliar i gommen på honom för han vill gärna gnaga på allt som går att gnaga på. Förutom bitleksaken så klart... Han dreglar en hel massa med.

Jag är världens sämsta morgonmänniska (jag har seriöst skällt ut sambon för att mitt larm ringt när jag skulle upp och jobba en gång) men när Marodören vaknar klockan svintidigt och tokskrattar och ler större än vad som borde vara möjligt så gillar till och med jag morgnar. Han är verkligen en liten solstråle 😍

Hur tänker ni andra med dop och/eller namngivning? Jag tänker inte döpa honom men funderar på ett namngivningskalas.
Hur gammal var han när han vägdes och mättes senast? Min lilla E blir 8 veckor imorgon (säger inte 2 månader iom att hon är född den 1a 😅) och i måndags var hon 58,4 cm lång och vägde 4,8. Hon tog ett skutt uppåt från sin kurva på längden 😁 Får snart plocka undan 50-kläderna, det börjar bli lite tight.

Hur stabila de ska vara har jag ingen aning om haha. Men tycker min tjej blir stabilare i nacken för varje dag! Hon har börjat le lite mer nu också, så gulligt :love:

Kommer inte döpa eller ha någon annan sorts namnfirande 😊
 
Hej! Hur går det för er alla? Är jag den sista av oss som väntar fortfarande på att bebis ska dyka upp? Jag är beräknad nu på onsdag 16/8, vi får väl se helt enkelt hur bra det kommer stämma. Jag vet att min mamma gick över tiden när hon väntade både min storebror och mig och det ska tydligen kunna vara genetiskt, så eventuellt kommer jag få vänta några dagar extra. Jag känner dock att hon väldigt gärna får komma nu, börjar känna mig obekväm och är framför allt otroligt trött hela tiden. Men jag försöker ta det lugnt. Det har gått lite bättre med gallblåsan den senaste veckan också, så jag hoppas verkligen att det fortsätter så *peppar peppar*. Annars är det mesta vi kommer behöva här hemma framställt och väskor är packade. Den närmsta förlossningen öppnade igen imorse efter att ha varit stängd i två veckor, det känns också väldigt skönt.

Hur var det för er andra innan förlossningen, kände ni av något särskilt dygnen innan eller blev det pang bom, så att säga?
Hur har det gått? ❤️
 
Hur gammal var han när han vägdes och mättes senast? Min lilla E blir 8 veckor imorgon (säger inte 2 månader iom att hon är född den 1a 😅) och i måndags var hon 58,4 cm lång och vägde 4,8. Hon tog ett skutt uppåt från sin kurva på längden 😁 Får snart plocka undan 50-kläderna, det börjar bli lite tight.

Hur stabila de ska vara har jag ingen aning om haha. Men tycker min tjej blir stabilare i nacken för varje dag! Hon har börjat le lite mer nu också, så gulligt :love:

Kommer inte döpa eller ha någon annan sorts namnfirande 😊
Han var 8 veckor och 3 dagar senaste kontrollen. Han följer normkurvan exakt. Inga avvikelser alla faktiskt 😁 vi har börjat plocka undan 50kläderna med. Vissa 56kläder är också bortplockade.

Jag antar att det är individuellt men Marodören kan hålla huvudet stabilt i både sittande, stående och liggande bra länge nu och han ler nästan jämt och har till och med börjat skratta men då skrämmer han sig själv för han begriper inte att det är han som gör de ljuden.. 😍
 
Min bebis är hela 11 veckor idag. Tror jag. Jag har helt tappat räkningen men vet att han ska på 3 månaderskontrollen nästa vecka.
Vi har anmält oss till babymassage som börjar nästa vecka med. Ska bli rätt skönt att göra saker med Bebis utanför hemmet. Absolut att vi går promenader och hälsar på mina föräldrar och tar en helg då och då med svärföräldrarna i deras stuga men innan vaccinen så blir det ju inga större utsvävningar och jag personligen mår inte fantastiskt bra av att inte göra saker. Det blir inte bättre av att jag nästan skäms för att jag känner så... Att jag dippar psykiskt av att bara gå hemma. Missförstå mig inte, jag fullkomligt älskar min bebis och det nya liv jag har men min rastlösa själ behöver lite mer stimulans än vad den får just nu...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 454
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Strejk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp