Sommarföräldrar 2017 del 3

Nej jag tror inte det, för M fick feber inatt också. Skulle vara lite märkligt att först storebror fick värmeutslag och feber och sen M någon dag efter.
Han har haft värmeutslag förut och då var det typ bara på rumpan där det blivit varmt i blöjan. Här är verkligen överallt, även i ansiktet och ovanpå händer och fötter..

Här hade ju lillen förkylning och en vecka senare fick han plötsligt hög feber i två dygn med blåsor/utslag i halsen och på kroppen, framförallt på händer, fötter, mun och stjärt. Gick över på en vecka och var troligtvis höstblåsor.
 
Nej jag tror inte det, för M fick feber inatt också. Skulle vara lite märkligt att först storebror fick värmeutslag och feber och sen M någon dag efter.
Han har haft värmeutslag förut och då var det typ bara på rumpan där det blivit varmt i blöjan. Här är verkligen överallt, även i ansiktet och ovanpå händer och fötter..
Nä, det låter ju inte som värmeutslag då. Hoppas febern går över fort för M.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Vaccination och 1 års check idag. Nästan 10 kg och 72-73 cm lång, hon låg inte stilla så är längre än de 70 cm läkaren fick det till.
Dock störtförkyld med ögon inflammation som exploderat i eftermiddag och nu ikväll feber antagligen från vaccinationen. Gick ut som ett ljus i min knä kl 18.30.
Dessutom mitt uppe i språng 8 och inskolning till förskola så humöret skiftar från glad till störtledsen på några sekunder samt att vi håller oss vakna 30-60 min omkring 1-2 varje natt! :crazy:

Hoppas det här är värsta dagen och att hon blir bättre imorgon!

@Rosen-Knoppen krya på M också!
 
Hur har ni det i värmen? Vad har ni för planer för sommaren?

Vingar varit och badat 3 gånger i värmen och V har faktiskt uppskattat vattnet. Fast mesta sitter han och kollar på alla andra som leker i vattnet :). Annars försöker vi hålla oss inne under de timmar som solen står högst. Vi bor i lägenhet och det är dagar som dessa jag verkligen saknar att bo i hus 😩.

Insp,mar ska vi bara göra lite utflykter på hemmaplan. Vi har redan bestämt att vi ska åka till Göteborg en dag och sedan vidare till Alingsås och åka museijärnväg. Sedan ska besöka familjen som finns på lite olika håll i Sydsverige.
 
Vaccination och 1 års check idag. Nästan 10 kg och 72-73 cm lång, hon låg inte stilla så är längre än de 70 cm läkaren fick det till.
Dock störtförkyld med ögon inflammation som exploderat i eftermiddag och nu ikväll feber antagligen från vaccinationen. Gick ut som ett ljus i min knä kl 18.30.
Dessutom mitt uppe i språng 8 och inskolning till förskola så humöret skiftar från glad till störtledsen på några sekunder samt att vi håller oss vakna 30-60 min omkring 1-2 varje natt! :crazy:

Hoppas det här är värsta dagen och att hon blir bättre imorgon!

@Rosen-Knoppen krya på M också!
Stackars liten (som ju inte är så liten längre 😊)! Hur mår hon nu?
 
Hur har ni det i värmen? Vad har ni för planer för sommaren?

Vingar varit och badat 3 gånger i värmen och V har faktiskt uppskattat vattnet. Fast mesta sitter han och kollar på alla andra som leker i vattnet :). Annars försöker vi hålla oss inne under de timmar som solen står högst. Vi bor i lägenhet och det är dagar som dessa jag verkligen saknar att bo i hus 😩.

Insp,mar ska vi bara göra lite utflykter på hemmaplan. Vi har redan bestämt att vi ska åka till Göteborg en dag och sedan vidare till Alingsås och åka museijärnväg. Sedan ska besöka familjen som finns på lite olika håll i Sydsverige.
Vi badade första gången igår och det var trevligt. Så sjukt varmt så det är ju det enda som är trevligt... I övrigt håller vi oss ur solen på dagtid om det går.
Måste köpa sommarkläder till liten. Tycker utbudet till små killar är rätt tråkigt dock... handlar bara billigt på typ linden och kappahl för vi ska ju inte ha fler barn och pallar inte sälja grejer heller.
 
Vi badade första gången igår och det var trevligt. Så sjukt varmt så det är ju det enda som är trevligt... I övrigt håller vi oss ur solen på dagtid om det går.
Måste köpa sommarkläder till liten. Tycker utbudet till små killar är rätt tråkigt dock... handlar bara billigt på typ linden och kappahl för vi ska ju inte ha fler barn och pallar inte sälja grejer heller.
Tycker också det är svårt att klä så att det passar på sommaren. När jag vill skydda honom från solen har han ofta skjorta och tunna långbyxor, men hemma blir det oftast bara blöja.
 
Stackars liten (som ju inte är så liten längre 😊)! Hur mår hon nu?

Verkade bättre igår med mindre kladdiga ögon, sov så ca 14 timmar inatt men ögonen kladdar ännu mer igen och vi har en ständig kamp för att få lov till att tvätta dom. Har varit jättetrött hela dagem idag och börjat hosta samt vara dålig i magen också och har on off lite feber.
Inte lätt att vara sjuk när det dessutom är 30 grader och vindstilla utanför. :(
 
Vi badade första gången igår och det var trevligt. Så sjukt varmt så det är ju det enda som är trevligt... I övrigt håller vi oss ur solen på dagtid om det går.
Måste köpa sommarkläder till liten. Tycker utbudet till små killar är rätt tråkigt dock... handlar bara billigt på typ linden och kappahl för vi ska ju inte ha fler barn och pallar inte sälja grejer heller.

Vi badade också första gången i helgen, faktiskt riktigt varmt och behagligt i vår sjö, har nog aldrig varit så varmt i sjön i början på Juni som det är nu.
Tycker också sommarkläderna till pojkar är tråkiga nu. Här bli det tunna leggings, tunn långärmad tröja och solhatt/keps och mycket skugga.
Ungen stannar dock inte kvar i skuggan många minutrar..Nu ålar han jätte snabbt, som en militär ålar under taggtråd. Ser väldigt lustigt ut. Kryper helt och hålet gör han inte än, men stället sig upp mot soffbord och soffan..
 
Vi badade också första gången i helgen, faktiskt riktigt varmt och behagligt i vår sjö, har nog aldrig varit så varmt i sjön i början på Juni som det är nu.
Tycker också sommarkläderna till pojkar är tråkiga nu. Här bli det tunna leggings, tunn långärmad tröja och solhatt/keps och mycket skugga.
Ungen stannar dock inte kvar i skuggan många minutrar..Nu ålar han jätte snabbt, som en militär ålar under taggtråd. Ser väldigt lustigt ut. Kryper helt och hålet gör han inte än, men stället sig upp mot soffbord och soffan..
Alla sätt utom de dåliga...
Lillebror har ju hasat på rumpan sen 8 mån men nu börjar han krypa i vissa lägen. Typ om han inte vill slå huvudet i stolen.
Att resa sig blir mer och mer en huvudsyssla. Storasyster gick när hon va 11 mån men jag tror han lär vara över året som det ser ut nu. Han är ju född lite mer än 2v innan bf och hon 2 v efter. Vet inte vilken roll det spelar men han är alltid några veckor senare i allt. Från vikt till krypa och klappa händer.
 
Alla sätt utom de dåliga...
Lillebror har ju hasat på rumpan sen 8 mån men nu börjar han krypa i vissa lägen. Typ om han inte vill slå huvudet i stolen.
Att resa sig blir mer och mer en huvudsyssla. Storasyster gick när hon va 11 mån men jag tror han lär vara över året som det ser ut nu. Han är ju född lite mer än 2v innan bf och hon 2 v efter. Vet inte vilken roll det spelar men han är alltid några veckor senare i allt. Från vikt till krypa och klappa händer.

Så är det nog, jag har också det i bakhuvudet när folk reagerar på att S är tidig med det mesta. Att han faktiskt jäste flera veckor över tiden. Hade väl inte riktigt väntat mig att min 11-månaders skulle lära sig öppna ytterdörren och vandra ut i korridoren men det gör han minsann. Hans favoritsyssla just nu är att putta köksstolarna så de välter över hundbädden... :confused::D
 
Hur har ni det i värmen? Vad har ni för planer för sommaren?

Vi hänger mest på hemmaplan men det blir lite resor också. Midsommar på svärisarnas sommarställe och några weekends hos vänner. Norrlandsresa är planerad i juli men flygbolaget har konkat :cool: och jag är liite tveksam på om jag pallar att åka nattåg 20 timmar med lillen. Får försöka tåga i etapper kanske. :idea:
 
Så är det nog, jag har också det i bakhuvudet när folk reagerar på att S är tidig med det mesta. Att han faktiskt jäste flera veckor över tiden. Hade väl inte riktigt väntat mig att min 11-månaders skulle lära sig öppna ytterdörren och vandra ut i korridoren men det gör han minsann. Hans favoritsyssla just nu är att putta köksstolarna så de välter över hundbädden... :confused::D
Alla är ju olika även inom ett normalspann så det är ju svårt att bevisa att födeledagen spelar någon roll. Vem vet hur tidiga de varit om ditt barn varit född före bf?
Men lite intressant är det ändå!
När jag varit hos bvc och de frågar om han kan ex klappa händer så blir det njae.
Men 1- 2 veckor senare så är han på det.

Hur sover era dagtid nu?
Idag sover liten andra passet nu och tror nog att det bara blir 2 ggr idag. Vilket borde vara bra för han kommer gärna i säng lite sent.
 
Vi hänger mest på hemmaplan men det blir lite resor också. Midsommar på svärisarnas sommarställe och några weekends hos vänner. Norrlandsresa är planerad i juli men flygbolaget har konkat :cool: och jag är liite tveksam på om jag pallar att åka nattåg 20 timmar med lillen. Får försöka tåga i etapper kanske. :idea:
Ah, skulle ni åkt med flygbolaget som det skrivits så mkt om? Typiskt ju! Förstår att det känns kämpigt att åka så länge i ett streck. Hade jag tyckt utan bebis. Vi planerar dock att åka inlandsbanan upp eller ner med barnen någon sommar. Den stannar ju på en massa ställen och ska vara väldigt vacker. Fast ni vill kanske upp lite snabbare;) ?
 
Alla är ju olika även inom ett normalspann så det är ju svårt att bevisa att födeledagen spelar någon roll. Vem vet hur tidiga de varit om ditt barn varit född före bf?
Men lite intressant är det ändå!
När jag varit hos bvc och de frågar om han kan ex klappa händer så blir det njae.
Men 1- 2 veckor senare så är han på det.

Hur sover era dagtid nu?
Idag sover liten andra passet nu och tror nog att det bara blir 2 ggr idag. Vilket borde vara bra för han kommer gärna i säng lite sent.
V sover ofta ett längre pass på förmiddagen och ett längre på eftermiddagen, och eventuellt en tupplur sen eftermiddag/kväll. Men det kan variera från dag till dag, framförallt om vi gör saker som inte är rutin.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Alla är ju olika även inom ett normalspann så det är ju svårt att bevisa att födeledagen spelar någon roll. Vem vet hur tidiga de varit om ditt barn varit född före bf?
Men lite intressant är det ändå!
När jag varit hos bvc och de frågar om han kan ex klappa händer så blir det njae.
Men 1- 2 veckor senare så är han på det.

Hur sover era dagtid nu?
Idag sover liten andra passet nu och tror nog att det bara blir 2 ggr idag. Vilket borde vara bra för han kommer gärna i säng lite sent.

M sover sådär dagtid, har alltid gjort. Nu sover han 2gånger per dag. Vaknar mellan 07-08. Sem sover han mellan 10-10.30/11. Sen sover han mellan 13.30-14.30. Han skulle behöva sova längre andra passet men han sover inte alls bra på dagarna. Sen runt 17.30 börjar kriget att hålla honom vaken till 18.45-19 när han somnar för natten.
Skulle han ta en powernap där vid 17.30 så somnar han runt 21, vilket är lite för sent..
 
Alla är ju olika även inom ett normalspann så det är ju svårt att bevisa att födeledagen spelar någon roll. Vem vet hur tidiga de varit om ditt barn varit född före bf?
Men lite intressant är det ändå!
När jag varit hos bvc och de frågar om han kan ex klappa händer så blir det njae.
Men 1- 2 veckor senare så är han på det.

Hur sover era dagtid nu?
Idag sover liten andra passet nu och tror nog att det bara blir 2 ggr idag. Vilket borde vara bra för han kommer gärna i säng lite sent.
M sover 1-2 gånger per dag. Det beror lite på hur tidigt han somnar på förmiddagen. Jag försöker få honom att somna vid 9. Då kan han sova andra gången vid 14-15 och somnar för kvällen vid 19.30-20.30. Min man skjuter gärna på förmiddagsluren till framåt 11, med följd att det bara hinns med en sovstund och så har vi en jättetrött kinkig bebis till kvällen.
 
Oj. Bara mun som kör på 3 pass.
Idag trodde jag han skulle hålla 2 men så somnade han i bilen på väg från stallet och var råkinkig över att bli väckt.
1 pass hade aldrig gått...
Men två hade ju fungerar om man inte kör bil på kvällen...
 
F sover cirka från 10 till 10.30-11, och sen 15 till 16-16.30. Varierar ganska mycket men totalt cirka 2 timmar under dagen. Och somnar för natten strax efter kl 20.
 
F sover cirka från 10 till 10.30-11, och sen 15 till 16-16.30. Varierar ganska mycket men totalt cirka 2 timmar under dagen. Och somnar för natten strax efter kl 20.
Låter kalas!
Jag kör ofta bil på kvällen och då är det svårt att hålla liten vaken. Är väl det som gör att vi ofta får en liten lur på kvällen...
Mullrar lovande här och jag verkligen hoppas på regn!
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 314
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 642
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 495
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 721
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp